120 mld USD na reklamę w Chinach
W 2009 roku na reklamę w Chinach wydano około 120 miliardów dolarów.
To o 19 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2008 - wynika z raportu domu mediowego ZenithOptimedia.
Wzrost wydatków odnotowano we wszystkich reklamowych sektorach. Największy stał się udziałem telewizji (o 20 proc.), a następne pod tym względem były: internet (o 12 proc.), outdoor (o 9 proc.), radio (o 6 proc.), prasa codzienna (o 4 proc.) i czasopisma (o 3 proc.).
Wśród kategorii produktów, na które kierowano w zeszłym roku najwięcej pieniędzy na reklamę, znalazły się przybory toaletowe, biznes i usługi, artykuły żywnościowe, leki oraz napoje.
ZenithOptimedia prognozuje, że w bieżącym roku nakłady na reklamę w Państwie Środka zwiększą się o kolejne 11 proc., dzięki czemu Chiny staną się czwartym największym na świecie rynkiem reklamowym, po USA, Japonii i Niemczech.
Dołącz do dyskusji: 120 mld USD na reklamę w Chinach