121 polskie zgłoszenia do Golden Drum, Jakub Korolczuk na czele jury
W tegorocznej edycji konkursu Golden Drum napłyneło 121 zgłoszeń z Polski. Pracami jury zajmującego się kategorią Single Channels będzie kierował Jakub Korolczuk, dyrektor kreatywny Grey Group Poland.
121 polskich zgłoszeń w Golden Drum to o 20 mniej niż w ub.r. Przypomnijmy, że wtedy nagrodę Grand Prix i Trzy Złote Bębny otrzymała agencja DDB Warszawa za reklamę „Rozkład jazdy” dla McDonald’s, a nagrodzone też zostały agencje Young & Rubicam, Hypermedia Isobar, Leo Burnett Warszawa, Havas Worldwide Warsaw i Grey Worldwide Warsaw (zobacz szczegóły).
Ogółem do tegorocznej edycji konkursu nadesłano 1395 prace, o 43 mniej niż w ub.r. (to spadek o 3 proc.). Zgłoszenia pochodzą od 307 firm (o 26 mniej niż w ub.r.). Zdecydowanie najwięcej prac zgłosiły firmy z Rosji (312), natomiast po ponad 100 zgłoszeń nadesłały podmioty z Polski, Turcji, Rumunii i Czech.
Kraj | 2012 | 2013 | Kraj | 2012 | 2013 | |
Albania | 1 | 0 | Kosowo | 0 | 1 | |
Armenia | 3 | 0 | Litwa | 9 | 15 | |
Austria | 92 | 71 | Liban | 24 | 17 | |
Azerbejdżan | 0 | 1 | Łotwa | 28 | 19 | |
Białoruś | 13 | 2 | Macedonia | 14 | 27 | |
Bułgaria | 23 | 44 | Mołdawia | 0 | 1 | |
Chorwacja | 7 | 7 | Polska | 141 | 121 | |
Czechy | 139 | 119 | Rumunia | 132 | 113 | |
Estonia | 3 | 16 | Rosja | 311 | 312 | |
Finlandia | 40 | 37 | Słowacja | 64 | 59 | |
Grecia | 4 | 16 | Słowenia | 48 | 31 | |
Gruzja | 4 | 0 | Serbia | 51 | 42 | |
Węgry | 65 | 55 | Turcja | 77 | 143 | |
Izrael | 26 | 28 | Ukraina | 96 | 84 | |
Kazachstan | 23 | 14 |
| |||
| 2012 | 2013 | ||||
Razem | 1438 | 1395 |
Najwięcej prac (301) zostało zgłoszonych w kategorii Prasa. 219 zgłoszeń napłynęło w kategorii Outdoor, 194 - w kategorii Film, a 107 - w kategorii Digital.
Podkategoria | 2012 | 2013 |
A - Film (television, cinema & online) | 191 | 194 |
B - Press | 292 | 301 |
C - Outdoor | 242 | 219 |
D - Radio | 49 | 43 |
E - Direct communication | 76 | 74 |
F - Design of Brand & Corporate Identity | 60 | 51 |
G - Digital | 99 | 107 |
H - Mobile | 22 | 26 |
N - New or innovative | 92 | 89 |
Q - Integrated communication campaigns | 62 | 48 |
R - Direct campaigns | 19 | 38 |
S - Digital campaigns | 47 | 47 |
T - Mobile campaigns | 11 | 3 |
T – Events | 40 | 56 |
U - Public relations | 92 | 78 |
V - Innovative campaigns | 44 | 21 |
Razem | 1438 | 1395 |
Na czele jury zajmującego się kategorią Single Channls (obejmującą projekty zrealizowane w jednym kanale komunikacji) stanął Jakub Korolczyk, który niedawno przeszedł z agencji Change Integrated do Grey Group Poland (więcej na ten temat). Korolczuk zastąpił w tej roli Enrica Nel-lo z hiszpańskiego oddziału Grey, który musiał zrezygnować z prac w jury z powodu pilnych obowiązków biznesowych. W jury kategorii Single Channles będzie też zasiadał Wojciech Dagiel, dyrektor kreatywny Havas Poland.
Festiwal Golden Drum odbędzie się jak zwykle w Portorożu, od 9 do 11 października. Rywalizacja jest podzielona na dwie podstawowe kategorie: Single Channels (z podkategoriami oznaczonymi literami od A do N w tabeli powyżej) oraz Multi Channels (litery od Q do V).
Dołącz do dyskusji: 121 polskie zgłoszenia do Golden Drum, Jakub Korolczuk na czele jury