SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

121 polskie zgłoszenia do Golden Drum, Jakub Korolczuk na czele jury

W tegorocznej edycji konkursu Golden Drum napłyneło 121 zgłoszeń z Polski. Pracami jury zajmującego się kategorią Single Channels będzie kierował Jakub Korolczuk, dyrektor kreatywny Grey Group Poland.

121 polskich zgłoszeń w Golden Drum to o 20 mniej niż w ub.r. Przypomnijmy, że wtedy nagrodę Grand Prix i Trzy Złote Bębny otrzymała agencja DDB Warszawa za reklamę „Rozkład jazdy” dla McDonald’s, a nagrodzone też zostały agencje Young & Rubicam, Hypermedia Isobar, Leo Burnett Warszawa, Havas Worldwide Warsaw i Grey Worldwide Warsaw (zobacz szczegóły).

Ogółem do tegorocznej edycji konkursu nadesłano 1395 prace, o 43 mniej niż w ub.r. (to spadek o 3 proc.). Zgłoszenia pochodzą od 307 firm (o 26 mniej niż w ub.r.). Zdecydowanie najwięcej prac zgłosiły firmy z Rosji (312), natomiast po ponad 100 zgłoszeń nadesłały podmioty z Polski, Turcji, Rumunii i Czech.

Kraj

2012

2013

Kraj

2012

2013

Albania

1

0

Kosowo

0

1

Armenia

3

0

Litwa

9

15

Austria

92

71

Liban

24

17

Azerbejdżan

0

1

Łotwa

28

19

Białoruś

13

2

Macedonia

14

27

Bułgaria

23

44

Mołdawia

0

1

Chorwacja

7

7

Polska

141

121

Czechy

139

119

Rumunia

132

113

Estonia

3

16

Rosja

311

312

Finlandia

40

37

Słowacja

64

59

Grecia

4

16

Słowenia

48

31

Gruzja

4

0

Serbia

51

42

Węgry

65

55

Turcja

77

143

Izrael

26

28

Ukraina

96

84

Kazachstan

23

14

 

 

2012

2013

Razem

1438

1395


Najwięcej prac (301) zostało zgłoszonych w kategorii Prasa. 219 zgłoszeń napłynęło w kategorii Outdoor, 194 - w kategorii Film, a 107 - w kategorii Digital.

Podkategoria

2012

2013

A - Film (television, cinema & online)

191

194

B - Press

292

301

C - Outdoor

242

219

D - Radio

49

43

E - Direct communication

76

74

F - Design of Brand & Corporate Identity

60

51

G - Digital

99

107

H - Mobile

22

26

N - New or innovative

92

89

Q - Integrated communication campaigns

62

48

R - Direct campaigns

19

38

S - Digital campaigns

47

47

T - Mobile campaigns

11

3

T – Events

40

56

U - Public relations

92

78

V - Innovative campaigns

44

21

Razem

1438

1395


Na czele jury zajmującego się kategorią Single Channls (obejmującą projekty zrealizowane w jednym kanale komunikacji) stanął Jakub Korolczyk, który niedawno przeszedł z agencji Change Integrated do Grey Group Poland (więcej na ten temat). Korolczuk zastąpił w tej roli Enrica Nel-lo z hiszpańskiego oddziału Grey, który musiał zrezygnować z prac w jury z powodu pilnych obowiązków biznesowych. W jury kategorii Single Channles będzie też zasiadał Wojciech Dagiel, dyrektor kreatywny Havas Poland.

Festiwal Golden Drum odbędzie się jak zwykle w Portorożu, od 9 do 11 października. Rywalizacja jest podzielona na dwie podstawowe kategorie: Single Channels (z podkategoriami oznaczonymi literami od A do N w tabeli powyżej) oraz Multi Channels (litery od Q do V).

Dołącz do dyskusji: 121 polskie zgłoszenia do Golden Drum, Jakub Korolczuk na czele jury

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl