2007: znaczący spadek sprzedaży płyt DVD w USA
O 4,5 procenta spadła w ubiegłym roku liczba sprzedanych płyt DVD z filmami i programami telewizyjnymi na rynku amerykańskim.
Liczba sprzedanych płyt DVD zmniejszyła się z 1,144 miliarda w 2006 roku do 1,092 miliarda w roku ubiegłym - informuje agencja Reuters, powołując się na dane firmy badawczej Adams Media Research.
To pierwszy tak znaczący spadek w tej kategorii od premiery formatu DVD w 1997 roku. W poprzednich dwóch latach również były one notowane, ale nie tak znaczące. W 2005 roku liczba sprzedanych nośników spadła w porównaniu z rokiem 2004 o 0,3 procenta, a rok później była mniejsza o 0,2 procenta. Wcześniej co roku notowano tutaj dwucyfrowe wzrosty.
Z danych Adams Media Research wynika również, że o 4,8 procenta zmniejszyły się też wydatki Amerykanów na płyty DVD. Zmalały one z 16,5 do 15,7 miliarda dolarów w okresie 2006 - 2007.
źródło: Reuters
Dołącz do dyskusji: 2007: znaczący spadek sprzedaży płyt DVD w USA