22 procent Polaków kupuje żywność w sieci, Tesco, Allegro i Alma najbardziej znanymi markami spożywczymi
22 procent Polaków dokonujących zakupów online nabywa w sieci produkty spożywcze - wynika z badań Gemiusa. Wśród klientów e-sklepów z żywnością przeważają kobiety i osoby powyżej 50 lat, a jedna trzecia internautów sprawdza informacje o wybranych produktach spożywczych przed kupieniem ich w sklepach tradycyjnych.
Według raportu „E-commerce w Polsce 2017” przygotowanego przez firmę Gemius co piąty polski e-konsument (22 proc.) kupił w sieci produkty spożywcze, a 27 proc. planuje taki zakup w przyszłości.
Wśród osób kupujących w zagranicznych e-sklepach takie doświadczenie ma za sobą 8 proc. konsumentów. Na tle rynku są to stosunkowo niskie wskazania. Dla porównania – zakup odzieży (będącej liderem zestawienia produktów kupowanych w internecie) potwierdza 73 proc. badanych, a planuje 34 proc.
Do kupowania żywności w sieci częściej przyznają się kobiety (27 proc. w porównaniu do 16 proc. wskazań wśród mężczyzn), osoby w wieku powyżej 50 lat (30 proc.) oraz z wyższym wykształceniem (31 proc.).
Liderem serwisów internetowych sprzedających artykuły spożywcze jest marka Tesco – z pamięci wymienia ją 19 proc. badanych. Kolejne miejsca w zestawieniu zajęły Allegro (8 proc.) i Alma (6 proc.). Jedna trzecia badanych (32 proc.) deklaruje, że sprawdza informacje o wybranych produktach spożywczych w sieci, a następnie kupuje je w sklepach tradycyjnych (tzw. efekt ROPO).
Raport Gemiusa oparto na badaniach w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano od 7 do 14 kwietnia 2017 r.
Dołącz do dyskusji: 22 procent Polaków kupuje żywność w sieci, Tesco, Allegro i Alma najbardziej znanymi markami spożywczymi