222 mld dolarów na gry w 2022 roku. Motorem segment mobilny
Globalny rynek gier osiągnie w 2022 roku wartość 222 mld dolarów – wynika z prognoz firmy Data.ai. Analitycy przewidują, że urządzenia mobilne nadal będą napędzać wzrost wydatków graczy, istotnym uczestnikiem rynku pozostaną także gry przeznaczone na konsole.
Według nowego raportu firmy Data.ai (dawniej App Annie), opracowanego we współpracy z International Data Corporation, światowe wydatki konsumentów na gry wideo osiągną w tym roku nowy rekord.
Wydatki na gry w górę
Analitycy ustalili, że wartość rynku gier wyniesie w 2022 r. 222 mld dol., z czego ponad 61 proc. przypadnie na rynek gier mobilnych.
- Gry mobilne są obecnie głównym motorem wzrostu konsumpcji gier cyfrowych i w 2022 r. zwiększą swoją globalną przewagę - stwierdza firma Data.ai w opracowaniu. - Covid-19 spowodował gwałtowny wzrost sprzedaży konsol do gier, a szersza dostępność nowo wydanych urządzeń Xbox Series X/S i PlayStation 5 będzie również napędzać wzrost segmentu gier w 2022 r.
Czytaj także: CI Games sprzedał już milion egz. „Sniper Ghost Warrior Contracts 2”, szykuje duże premiery co 12-18 miesięcy
Pomimo tej prognozy, Data.ai uważa, że rynek konsol w br. nieznacznie spadnie do 42 mld dol., a segment gier na komputery PC i Mac praktycznie nie zmieni się i wyniesie 40 mld dol. Z kolei konsolom przenośnym przypadną w udziale 4 mld dol.
Eksperci podkreślają, że urządzenia mobilne są obecnie w stanie zaoferować grafikę i wrażenia z rozgrywki zbliżone do konsolowych, a także międzyplatformowe funkcje rywalizacji i elementy społecznościowe.
Według danych, w pierwszym kwartale br. w pierwszej dziesiątce najbardziej popularnych gier mobilnych na świecie znalazło się osiem różnych gatunków. Pierwsza piątka wygląda następująco:
- Genshin Impact
- Roblox
- Honour of Kings
- Candy Crush Saga
- Game for Peace
Czytaj także: Ballantine's angażuje postać z gry Borderlands, Mad Moxxi
Dołącz do dyskusji: 222 mld dolarów na gry w 2022 roku. Motorem segment mobilny