SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

38 proc. największych polskich firm ma kanały na YouTubie, najpopularniejsze Żywiec Zdrój, Hortex i eurobank

Spośród 500 największych polskich firm 38 proc. prowadzi swoje kanały na YouTubie, przy czym na ponad dwóch trzecich z nich każdy klip jest wyświetlany średnio poniżej tysiąca razy. Przeciętnie najwięcej obejrzeń zanotowały przez ostatni rok materiały na kanałach spółek Żywiec Zdrój, Hortex i eurobank.

W grupie 190 z 500 największych polskich firm (według listy „Rzeczpospolitej” ) mających kanały na YouTubie aż 40 w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie zamieściło żadnego nowego klipu. Natomiast na 27 takich kanałach opublikowanych zostało minimum 52 filmików, czyli średnio co najmniej jeden tygodniowo.

Dom produkcyjny Chimney, który przeprowadził to badanie, podaje, że tylko na 15 proc. kanałów firmowych chociaż jeden materiał w ostatnim roku został obejrzany minimum 10 tys. razy, natomiast na 69 proc. kanałów poszczególne klipy były wyświetlane mniej niż tysiąc razy.

Za to na kanale firmy Żywiec Zdrój filmiki opublikowane w ciągu ostatnich 12 miesięcy notowały aż 321,4 tys. obejrzeń, na kanale Horteksu - 121,4 tys., a na kanale eurobanku - 96,4 tys.

lp

Firma

Nazwa kanału na YouTube

Średnia oglądalność

1

Żywiec Zdrój SA, Węgierska Górka

Żywiec Zdrój

321 428

2

Hortex Holding SA GK, Warszawa

HortexTV

121 414

3

Euro Bank SA, Wrocław

Eurobank

96 413

4

PRM Mosty-Łódź SA, Łódź

Mosty-Łódź S.A. PRM

91 965

5

Bank BGŻ SA GK, Warszawa

Bank BGŻ

78 989

6

Bank Zachodni WBK SA GK, Wrocław

Bank Zachodni WBK

75 759

7

Getin Holding SA, Wrocław

Getintv

64 127

8

Renault Polska sp. z o.o., Warszawa

RenaultPL

58 356

9

Rainbow Tours SA GK, Łódź

Mediarainbowtours

44 366

10

PZU SA GK, Warszawa

GrupaPZU

40 405

średnia oglądalność dotyczy klipów zamieszczonych na danym kanale w ostatnich 12 miesiącach

- Badania dotyczące wykorzystania korporacyjnych kanałów na YouTube przez największe firmy przeprowadziliśmy zarówno w Polsce, jak i w innych krajach, w których mamy swoje przedstawicielstwa  (Australia, Dania, Niemcy, Polska, Szwecja oraz Singapur). Pokazują one, iż jako kraj dopiero jesteśmy na początku drogi, mimo że coraz więcej osób poszukuje treści video w internecie (YouTube to druga co do wielkości wyszukiwarka internetowa po Google) - komentuje Michał Kalinowski, prezes Grupy Chimney. - Polskie przedsiębiorstwa zaczynają dostrzegać potencjał, jaki daje posiadanie własnego kanału na YouTube. Własny kanał i jego efektywne wykorzystanie - podobnie jak fanpage na Facebooku - umożliwia zaangażowanie konsumenta w komunikację z przedsiębiorstwem, co przekłada się potem na realizację celów biznesowych - komentuje Kalinowski.

Dołącz do dyskusji: 38 proc. największych polskich firm ma kanały na YouTubie, najpopularniejsze Żywiec Zdrój, Hortex i eurobank

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ergh
troche zalosny jest ten ranking - bo w wiekszosci opiera sie on na tym, kto wiecej siana na reklamy wylozyl. widzieliscie statsy tego zywca np? milionowe wyswietlenia na klipie, a ocen i komentarzy - kilkanascie. subskrypcji: 300. takie pompowanie jest krótkoterminowe. ciekawe czy uda im sie kiedykolwiek zrobic markom cos na serio viralowego
odpowiedź