50 mln tabletów sprzedanych w I kw. 2014 r. Apple przed Samsungiem
W pierwszych trzech miesiącach 2014 roku na całym świecie sprzedano 50,4 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż tabletów w I kwartale 2014 roku wzrosła o 3,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 (48,6 mln), ale była niższa aż o 35,7 proc. niż w IV kwartale ub.r.
Liderem rynku było Apple, które sprzedało 16,4 miliona iPadów - sporo mniej niż w IV kwartale 2013 r. (26 mln), a także rok wcześniej (19,5 mln - spadek o 16,1 proc.). Dało to firmie z Cupertino 32,5 proc. udziału w rynku, co oznacza spadek w skali roku o 7,7 pkt. proc.
Tymczasem drugi w rankingu Samsung zanotował wzrost liczby sprzedanych tabletów w ujęciu rocznym o 32 proc. (z 8,5 mln do 11,2 mln) oraz rynkowego udziału o 4,8 pkt. proc. (z 17,5 proc. do 22,3 proc.).
Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniły firmy Asus, Lenovo i Amazon.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW (MLN SZTUK) | |||||
Firma | I kw. 2014 sprzedaż | I kw. 2014 udział w rynku | I kw. 2013 sprzedaż | I kw. 2013 udział w rynku | zmiana sprzedaży r/r |
Apple | 16.4 | 32.5% | 19.5 | 40.2% | -16.1% |
Samsung | 11.2 | 22.3% | 8.5 | 17.5% | 32.0% |
Asus | 2.5 | 5.0% | 2.6 | 5.4% | -2.8% |
Lenovo | 2.1 | 4.1% | 0.6 | 1.3% | 224.3% |
Amazon.com Inc. | 1.0 | 1.9% | 1.8 | 3.7% | -47.1% |
Pozostałe | 17.2 | 34.2% | 15.5 | 31.8% | 11.5% |
Suma | 50.4 | 100.0% | 48.6 | 100.0% | 3.9% |
Dołącz do dyskusji: 50 mln tabletów sprzedanych w I kw. 2014 r. Apple przed Samsungiem