730 zgłoszeń do KTR - najwięcej od Euro RSCG, Leo Burnett i McCann Erickson
Do tegorocznego Polskiego Konkursu Reklamy KTR zgłoszono 730 projektów, o 61 więcej niż przed rokiem. Po ponad 35 zgłoszeń pochodzi z agencji Euro RSCG Warsaw, Leo Burnett i McCann Erickson Polska.
W tegorocznej edycji konkursu KTR najwięcej zgłoszeń jest w kategoriach Design i Media Interaktywne - mniej więcej o jedną trzecią niż rok temu. Natomiast mniej prac niż przed rokiem zgłoszono w kategoriach reklamy filmowej i ilustracji.
Liczba zgłoszeń do KTR | ||
kategoria | rok | |
2011 | 2012 | |
Reklama Film | 104 | 82 |
Raklama Radio | 37 | 32 |
Reklama Drukowana | 89 | 80 |
Design | 68 | 105 |
Active Advertising | 67 | 91 |
Media Interaktywne | 77 | 118 |
Warsztat Film | 67 | 62 |
Marketing Miejsc | 17 | 12 |
Fotografia | 55 | 75 |
Ilustracja | 68 | 51 |
Kampania | 20 | 22 |
Suma | 669 | 730 |
Zgłoszenia do konkursu KTR pochodzą w tym roku od 136 agencji komunikacji marketingowej, mediów, jednostek samorządowych i twórców indywidualnych. Po ponad 35 projektów zgłosiły agencje Euro RSCG Warsaw, Leo Burnett i McCann Erickson Polska.
Najwięcej zgłoszeń do KTR 2012 | |
Euro RSCG Warsaw | 40 |
Leo Burnett | 39 |
Mccann Erickson Polska | 36 |
Saatchi & Saatchi Poland | 30 |
JWT warszawa | 29 |
Wszystkie zgłoszone prace oceni jury pod przewodnictwem Armina Jochuma, chief creative officer agencji Jung Von Matt (więcej o nim). Obrady jurorów będą przebiegać dwutorowo: short listy zostano wyłonione poprzez internetową platformę konkursową SAR, a ostateczne głosowanie na nagrody odbędzie się w Pałacu Prymasowskim.
Armin Jochum będzie też zarządzał bezpośrednio obradami jury oceniającego kategorie: Reklama Drukowana, Film, Radio i Kampania. Ponadto będzie kierował specjalnym jury - złożonego z przewodniczących grup jurorskich oraz jurorów kategorii Film, Print, Radio i Kampania - które wybierze projekt nagrodzony Grand Prix. Ta nagroda po raz pierwszy zostanie przyznana w ten sposób.
Obradom pozostałych grup jurorskich będą przewodniczyć Wojciech Dagiel (Fotografia) Marcin Serafin (Warsztat Film/Radio), Przemysław Truściński (Ilustracja), Elżbieta Skrzypek (Design), Arkadiusz Szulczyński (Media Interaktywne), Przemysław Wojak (Active Advertising) i Adam Mikołajczyk (Marketing Miejsc).
W konkursie zostaną też przyznane nagrody specjalne: dla najlepszej agencji reklamowej, studia produkcyjnego i domu produkcyjnego, fotografa roku i reklamodawcy roku, nagroda im. Anny Iwaszkiewicz oraz wyróżnienia w konkursie Creative Mobile. Wszystkie wyróżnienia zostaną wręczone podczas gali zaplanowanej 24 kwietnia w Teatrze Dramatycznym.
Dołącz do dyskusji: 730 zgłoszeń do KTR - najwięcej od Euro RSCG, Leo Burnett i McCann Erickson