SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

8 miliardów euro na reklamę internetową w Europie

Wydatki na reklamę online w Europie sięgnęły w ubiegłym roku poziomu 8 miliardów euro, w porównaniu do 4,6 mld w roku 2005 - wynika z danych Interactive Advertising Bureau (IAB) Europe.

Raport IAB obejmuje dane z 13 europejskich państw.

39 procent tych wydatków dotyczyło Wielkiej Brytanii (3,1 mld euro), 22 procent Niemiec (1,7 mld), 15 procent Francji (1,1 mld), 7 procent Holandii (546 milionów euro), a 6 procent Włoch 480 mln). Pozostałe monitorowane kraje - Hiszpania, Dania, Belgia, Austria, Finlandia, Grecja, Słowenia i Holandia - miały łącznie 12 procent udziałów w rynku (927 mln euro).

45 procent z wszystkich wydatków stanowiły reklamy w wyszukiwarkach, 31 procent tzw. display ads, 22 procent ogłoszenia, a 1,6 procenta poczta e-mail.

W trzech krajach - Wielkiej Brytanii, Holandii i Danii - udział reklamy internetowej w całkowitych wydatkach reklamowych, przekroczył poziom 10 procent.

Dołącz do dyskusji: 8 miliardów euro na reklamę internetową w Europie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl