SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP szuka agencji do kampanii „TVP liderem rekonstrukcji cyfrowej”, poprzednio nie było chętnych

Telewizja Polska wznowiła przetarg na promocję projektu „Digitalizacja Polskiej Szkoły Telewizyjnej i Filmowej z Archiwum TVP SA”. Na realizację kampanii pod hasłem „TVP liderem rekonstrukcji cyfrowej” przeznaczy prawie 835 tys. zł. W poprzednim przetargu nie było chętnych do współpracy.

Rekonstrukcja cyfrowa to proces, w czasie którego materiały audiowizualne zapisane na analogowych nośnikach, w pierwszym etapie zostają poddane digitalizacji, czyli przeniesieniu zapisu do domeny cyfrowej. Potem materiał zostaje poddany procesom właściwej rekonstrukcji, czyli oczyszczania z wszelkich defektów i zabrudzeń materiału analogowego, powstałych w wyniku jego wieloletniej eksploatacji oraz niedoskonałości samej technologii jego powstawania. Rekonstrukcja ma na celu danie „drugiego życia” opracowywanym materiałom, a poprzez cyfryzację umożliwić nieskończoną jego eksploatację nowej i najwyższej jakości.  

Telewizja Polska realizuje model rekonstrukcji cyfrowej, który m.in. poprzez zapis w postaci wysokiej jakości negatywu cyfrowego gwarantuje stworzenie bazowego materiału, który będzie przekazywany kolejnym pokoleniom w takiej postaci, jak chcieli tego twórcy. Procesowi digitalizacji zostanie poddanych 836 pozycji z wybranych gatunków na przykład: filmy, seriale, dokumenty. Jest to element misji publicznego nadawcy (zachowanie dziedzictwa kulturowego).

Publiczny nadawca planuje w rozpoczętym właśnie przetargu wybrać firmę, która przygotuje działania promujące projekt digitalizacji. Działania te mają przedstawiać rekonstrukcję cyfrową jako największą, pierwszą w Polsce, współfinansowaną ze środków UE. Mają podkreślać też, że jest bezpłatna, informacyjna, kulturoznawcza, filmoznawcza, wartościowa, innowacyjna, nowoczesna oraz że łączy pokolenia twórców i widzów, chroniąc dziedzictwo kulturowe.

W kontekście działań promocyjnych dedykowanych projektowi „Digitalizacja Polskiej Szkoły Telewizyjnej i Filmowej z Archiwum TVP S.A.”, priorytetem jest przede wszystkim dotarcie z informacją o projekcie i zrekonstruowanych materiach filmowych do jak najszerszego grona osób. Dodatkowo każde działanie promocyjne ma promować dedykowany portal internetowy, gdzie będą zamieszczane wszystkie materiały filmowe powstałe w wyniku projektu. W szczególności w kręgu zainteresowań TVP są miłośnicy, pasjonaci i profesjonaliści, którzy śledzą wszelkie nowinki z branży, mają dużą wiedzę merytoryczną na temat filmów, technologii i trendów w branży telewizyjnej, filmowej i rekonstrukcyjnej, często są to byli lub obecni pracownicy branży filmowej, telewizyjnej i szerzej – kreatywnej. W tej grupie priorytetem jest zbudowanie dobrej reputacji marki „Rekonstrukcja cyfrowa TVP” oraz wczesne zapobieganie, wykrywanie i reagowanie na kryzysy wizerunkowe i informacyjne.

Konkurentami TVP w zakresie rekonstrukcji cyfrowej są Filmoteka Narodowa, Narodowy Instytut Audiowizualny, WFDiF, SF TOR, SF KADR i SF Zebra.

TVP chce, by kampania promowała nadawcę jako lidera rekonstrukcji cyfrowej, zwracała uwagę, że poprzez jego realizację Telewizja Polska wzmacnia swoją misyjność, ocala od zapomnienia dobra kulturowe.

Działania w głównej mierze mają być realizowane w internecie. Nadawca oczekuje od odbiorców w social mediach  jak największej liczby polubień i udostępnień, co ma przyczynić się do popularyzacji rekonstrukcji cyfrowej i efektów pracy nad materiałami audiowizualnymi. Oczekuje także komunikacji z odbiorcami za pomocą komentarzy, oznaczania znajomych w postach itd. Pozostałe działania prowadzone w internecie mają doprowadzić do zwiększenia oglądalności zdigitalizowanych audycji na dedykowanej platformie TVP oraz zwiększenia zainteresowania Telewizją Polską, a także umocnić pozytywny wizerunek TVP w kanale internetowym jako lidera rekonstrukcji cyfrowej.

Wybrana w przetargu agencja zajmie się stworzeniem i przeprowadzeniem kampanii informacyjno- promocyjnej „TVP S.A. liderem rekonstrukcji cyfrowej” (do końca trwania projektu tj. do 22 października 2019roku) w internecie(w tym social media) oraz z uwzględnieniem autopromocji z wykorzystaniem własnych anten nadawcy i jego kanałów online. Będzie też odpowiadać za zakup mediów zewnętrznych, obsługę kampanii mediowej (tworzenie kreacji, optymalizację kampanii etc.), obsługę kanałów social media, w tym przejęcie obsługi już istniejącego profilu na Facebooku.

Przetarg trwa do 29 sierpnia. TVP wznowiła go po kilku miesiącach. Postępowanie rozpoczęte pierwotnie w kwietniu  unieważniono w drugiej połowie maja br., ponieważ żadna firma nie złożyła w nim oferty. Budżet, jaki na realizację działań promocyjnych projektu przeznaczy TVP wynosi blisko 835 tys. zł.

Dołącz do dyskusji: TVP szuka agencji do kampanii „TVP liderem rekonstrukcji cyfrowej”, poprzednio nie było chętnych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl