ABC Data wejdzie na nowe rynki
Dystrybutor sprzętu informatycznego ABC Data w tym roku rozpocznie działalność na rynkach Węgier, Bułgarii oraz Słowenii, wynika z wypowiedzi przedstawicieli zarządu oraz prezentacji grupy. Spółka deklaruje, że może ten cel osiągnąć w sposób organiczny bez akwizycji. Może być za to zainteresowana przejęciami, dzięki którym uzyska nowe kompetencje.
"Podtrzymujemy plan wejścia w tym roku na nowe rynki geograficzne. Nie wymaga to dziś od nas przeprowadzenia nowych akwizycji. Mamy wszystkie narzędzia potrzebne do tego, żeby dokonać tego w sposób organiczny" - powiedział prezes Michał Rumiński dziennikarzom.
Nowe rynki, którymi jest zainteresowana ABC Data to Słowenia, Bułgaria oraz Węgry. Obecnie spółka jest obecna w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii oraz w Republikach Bałtyckich.
W IV kwartale 74% swoich przychodów spółka generowała jednak na rodzimym, polskim rynku. Na Czechy przypadało 11%, a na Rumunię 10%. ABC Data ocenia, że w Polsce jest liderem swojego rynku z udziałem na poziomie 18,7% a w Rumunii wiceliderem (udział na poziome 13,6%). W Czechach i na Słowacji spółka ma zajmować odpowiednio 5. i 6. miejsce wśród dystrybutorów IT z udziałami na poziomie odpowiednio 5,2% oraz 4,0%.
Rumiński nie wykluczył jednak, że ABC Data może dokonać przejęcia na którymś z interesujących ją rynków, jeśli nadarzy się okazja. Spółka deklarowała, że takie przejęcia są częścią jej strategii.
"Równocześnie nie wykluczamy akwizycji kompetencyjnej, dzięki której wejdziemy np. w nowy dla nas segment rynku" - dodał Rumiński. Prezes spółki poinformował też, że na przełomie I i II kwartału dokona decyzji nt. rozszerzenia oferty produktów pod markami własnymi.
"Mamy już wstępną selekcją za sobą, ale przełom I i II kwartału będzie momentem ostatecznej decyzji w tej sprawie" - powiedział Rumiński. Obecnie spółka oferuje materiały eksploatacyjne do drukarek pod marką Colorovo.
W I-IV kw. 2011 roku spółka miała 68,91 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 39,36 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 3271,41 mln zł wobec 2730,27 mln zł.
Dołącz do dyskusji: ABC Data wejdzie na nowe rynki