ABI: w 2016 r. wydatki na mobilną reklamę takie jak teraz na internetową
W 2010 roku na mobilną reklamę wydano na świecie niecałe 2 miliardy dolarów. W roku 2012 nakłady te mają sięgnąć ponad 7 miliardów dolarów.
Taką prognozę przedstawiła firma badawcza ABI Research, według której w 2016 roku wydatki na mobilną reklamę wyniosą mniej więcej tyle samo ile obecnie przeznacza się na całą reklamę internetową - 24 miliardy dolarów.
Znaczący wzrost nakładów na mobilną reklamę, jaki ma nastąpić w najbliższych kilku latach, będzie według analityków ABI Research podyktowany przede wszystkim dwoma czynnikami.
Pierwszy to rosnąca popularność smartfonów i innych "inteligentnych" urządzeń typu medialne tablety, a drugi - coraz powszechniejsze mobilne aplikacje, które reklamy mobilne mogą zawierać bądź do nich kierować.
Niedawno swoją prognozę dla rynku mobilnej reklamy przedstawiła także firma badawcza Gartner. Według niej w bieżącym roku przychód wyniesie 3,3 miliarda dolarów, a w roku 2015 - 20,6 miliarda dolarów (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: ABI: w 2016 r. wydatki na mobilną reklamę takie jak teraz na internetową