Aflofarm i Polpharma mocno zwiększyły wydatki reklamowe, w dół budżety Lidla, Biedronki i Polkomtelu (Top10)
W pierwszej połowie br. reklamodawcy zmniejszyli cennikowe wydatki w mediach pozainternetowych o ponad 11 proc. Mimo trwającej od marca pandemii Aflofarm zwiększył nakłady na reklamę o dwie trzecie, więcej wydała też Polpharma. Inni, a wśród nich m.in. Lidl, Polkomtel i właściciel sklepów Biedronka, zredukowali swoje budżety.
W okresie od stycznia do czerwca br. media tradycyjne (bez internetu) zarobiły na reklamach 15,8 mld zł, czyli 11,4 proc. mniej niż w tym samym okresie 2019 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, bez rabatów).
Pozycję lidera niezmiennie zajmuje pabianicka firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, która mimo trwającej od marca br. pandemii koronawirusa nie zmniejszyła budżetu reklamowego. Wręcz przeciwnie – zwiększyła go o 63,3 proc., do 1,35 mld zł.
Drugi na reklamowym podium Lidl Polska ściął wydatki w mediach o 10,3 proc., do 390,2 mln zł, zaś trzecia pod tym względem firma Natur Produkt Zdrovit zainwestowała w reklamy swoich marek 14,2 proc. więcej rok do roku – 341 mln zł.
Spośród pozostałych największych reklamodawców z Top10 jedynie Polpharma i Euro-Net Warszawa zdecydowały się przeznaczyć więcej na reklamę w mediach w porównaniu z rokiem ub. Pierwsza z nich wydała 195,1 mln zł, co oznacza wzrost o 33,7 proc., a druga – 273,7 mln zł, czyli 11,5 proc. więcej.
Wydatki reklamowe Terg, właściciela elektromarketów Media Expert, spadły o 2,3 proc., do 292,5 mln zł, USP Zdrowie – o 0,7 proc., do 278,1 mln zł, Jeronimo Martins Polska (właściciela Biedronki i Hebe) – o 5,9 proc., do 230,3 mln zł, Ferrero Polska – o 32,9 proc., do 215,2 mln zł, a Polkomtela - o 14,9 proc., do 199,6 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Aflofarm i Polpharma mocno zwiększyły wydatki reklamowe, w dół budżety Lidla, Biedronki i Polkomtelu (Top10)