Aflofarm największym reklamodawcą, ale z mniejszymi wydatkami
W styczniu br. Aflofarm cennikowo przeznaczył na reklamę (bez internetu) 20 proc. mniej niż rok wcześniej, ale pozostał zdecydowanie największym marketerem. Wydatki reklamowe ograniczyły też PTK Centertel, PTC i Unilever Polska, a zwiększyły - Procter & Gamble Polska i Metro Group.
Cennikowe wydatki reklamowe Aflofarmu (bez uwzględnienia internetu) w styczniu br. wyniosły 90,87 mln zł - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. To mniej więcej trzy razy więcej niż budżety kolejnych pod tym względem PTK Centertelu (operatora Orange) i Procter & Gamble Polska. Przy czym w skali roku wydatki Alfofarmu zmalały o 20,9 proc.
Podobny spadek cennikowego budżetu - wynoszący dokładnie 20,4 proc. - zanotował PTK Centertel. Jeszcze bardziej wydatki reklamowe ograniczyły Unilever Polska (o 30,2 proc.) oraz Polska Telefonia Cyfrowa (o 35,5 proc.). W przypadku PTC spadek może wynikać z tego, że na początku stycznia firma po zaledwie kilku dni wstrzymała kontrowersyjną kampanię Heyah nawiązującą do wizerunku Lenina (przeczytaj o tym więcej).
Z drugiej strony cennikowe wydatki reklamowe Procter & Gamble Polska wzrosły w skali roku o 14,3 proc. Natomiast budżet Metro Group (do której należą sieci hipermarketów Real, Media Markt i Saturn i sieć hurtowni Metro & Makro Cash and Carry) zwiększył się o 44,8 proc.
Ogółem cennikowe wydatki na reklamę w telewizji, radiu, prasie, kinach i na outdoorze wyniosły w styczniu 1,469 mld zł. To o 4,6 proc. więcej niż w styczniu ub.r.
Cennikowe wydatki reklamowe (bez internetu, dane Kantar Media) | ||
Wirtualnemedia.pl | styczeń 2013 | styczeń 2012 |
Aflofarm | 90 873 523 zł | 114 860 749 zł |
PTK Centertel | 35 316 034 zł | 44 356 981 zł |
Procter & Gamble DS Polska | 30 281 814 zł | 26 490 313 zł |
Polska Telefonia Cyfrowa | 26 085 643 zł | 40 427 156 zł |
Metro Group | 25 486 979 zł | 17 598 441 zł |
Unilever Polska | 18 737 452 zł | 26 831 023 zł |
wszyscy reklamodawcy | 1 469 117 211 zł | 1 404 667 744 zł |
Dołącz do dyskusji: Aflofarm największym reklamodawcą, ale z mniejszymi wydatkami
To fałszywe dane.
Aflo za prace kreatywne proponuje stawki niższe od średnich agencji!
Tam jest jakieś gniazdo najgorszych chorób.