SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agencja Zenith Poland zwiększyła wpływy o 7 proc.

W ub.r. przychody agencji mediowej Zenith Poland (należy do koncernu Publicis Groupe) wzrosły o 6,8 proc. do 530,98 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 4,67 do 4,45 mln zł.

fot. tvp fot. tvp

Zenith Poland zanotowała w ub.r. spadek przychodów krajowych z 463,73 do 448,52 mln zł oraz wzrost tych z zagranicy z 33,55 do 82,46 mln zł. W sprawozdaniu wyliczyła, że jej największymi klientami są Kompania Piwowarska, Disney, Credit Agricole, RTV Euro AGD, Coty, Wedel, Electrolux, Animex, Zott i Adamed, a już w br. pozyskała obsługę firm PepsiCo, Frito-Lay, AmRest i Rossmann.

Podkreśliła, że jej wyniki to „efekt transformacji mającej na celu dostosowanie struktury agencji, ewolucję procesów współpracy (zarówno wewnętrznych - w ramach Publicis Groupe, jak i zewnętrznych - z klientami agencji) oraz rozwój kompetencji względem ewoluujących potrzeb klientów agencji”.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Jej wpływy w ramach koncernu Publicis Groupe zmniejszyły się minimalnie - z 11,85 do 11,82 mln zł. W zeszłorocznej kwocie 8,9 mln zł jest od rumuńskiej agencji Lion Communication, a 1,44 mln zł od niemieckiej Zenithmedia.

Na działalność operacyjną agencja Zenith Poland przeznaczyła w ub.r. 525,58 mln zł, o 7 proc. więcej niż rok wcześniej. Koszty usług obcych wzrosły z 463 do 490,08 mln zł.

Z kolei wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 22,02 do 28,72 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 4,07 do 5,13 mln zł. Średnioroczne zatrudnienie w agencji wzrosło ze 155 do 188 osób.

Na poziomie operacyjnym zysk Zenith Poland wzrósł z 5,96 do 7,78 mln zł, bo pozostałe wpływy operacyjne poszły w górę z 950,4 tys. do 2,79 mln zł, a pozostałe koszty operacyjne zmalały z 1,06 mln do 415,4 tys. zł.

Natomiast wskutek wzrostu kosztów finansowych z 87,8 tys. do 2,34 mln zł (głównie na odsetki) zysk netto agencji nieco się zmniejszył - z 4,67 do 4,45 mln zł.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Dołącz do dyskusji: Agencja Zenith Poland zwiększyła wpływy o 7 proc.

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pavel
Czy to możliwe? Tylko 1% zysku od przychodów?
9 5
odpowiedź