Agora nie widzi znaków poprawy na rynku reklamowym
Grupa medialna Agora nie spodziewa się ożywienia na rynkureklamowym, wynika z wypowiedzi przedstawicieli spółki i jejraportu. Spółka zaznacza, że kondycja rynku w drugim półroczuzależy w dużej mierze od wzrostu gospodarczego. Według Agorywartość rynku reklamy w II kw. spadła o 17% r/r do 1,9 mld zł.
"Nie jesteśmy w stanie odpowiedzialnie określić jak będziewyglądała sytuacja na rynku reklamy w przyszłości, w tej chwilijednak nie widzimy żadnych sygnałów poprawy" - powiedział prezesPiotr Niemczycki na telekonferencji w czwartek.
W pierwszym półroczu 2009 r. skutki spowolnienia gospodarczegoprzełożyły się na przychody z reklam we wszystkich segmentach.Sprzedaż Agory z reklam spadła o 21% do 372,9 mln zł, a w samej"Gazecie Wyborczej" o 33,7% do 174,8 mln zł.
Agora podała też, że w samym II kwartale rynek reklamy spadł o17% do 1,9 mld zł. Na telekonferencji Niemczycki zwrócił uwagę napresję rabatową w branży.
"Mamy na rynku ogromną presję rabatową" - powiedziałNiemczycki.
"Pomimo pozytywnych sygnałów dotyczących wartości PKB dla Polskiw 2009 r., prognozy dotyczące wartości rynku reklamy pozostająnadal rozbieżne. Dlatego też Spółka nie jest w stanie wiarygodnieoszacować, jak będzie rozwijała się sytuacja na rynku reklamy w2009 r" - czytamy w półrocznym raporcie.
Narastająco w I-II kw. 2009 roku grupa Agory miała 13,35 mln złzysku wobec 40,21 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotachodpowiednio 572,18 mln zł wobec 657,10 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Agora nie widzi znaków poprawy na rynku reklamowym