SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agora: wydatki na reklamę w 2020 roku niższe lub porównywalne. 2,1 mld na reklamy w 2019 r.

- W 2020 roku dynamika wydatków reklamowych w Polsce może być porównywalna lub nieco niższa niż w 2019 roku - ocenia prezes Agory, Bartosz Hojka w odpowiedzi na pytanie Wirtualnemedia.pl.

Według szacunków Agory rynek reklamy w Polsce wzrósł w trzecim kwartale 2019 r. o ponad 6,0 proc., a dynamika wydatków rynkowych na reklamę była wyższa niż oczekiwana. Reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług ponad 2,1 mld zł. Natomiast w pierwszych trzech kwartałach 2019 r. wartość wydatków na reklamę wzrosła o ponad 2,5 proc. - do kwoty 6,9 mld zł.  

Z danych przedstawionych przez Grupę wynika także, że spółka nie będzie zmieniać swoich szacunków dotyczących dynamiki wydatków na reklamę w Polsce w 2019 roku. Obecnie wynika z nich, że wzrost wydatków na reklamę w Polsce będzie się kształtować w przedziale od 1,5 do 3,5 proc. Wydatki na reklamę w telewizji miałyby wzrosnąć o 0,5 do 2,5 proc.; internet – o 5-8 proc., radio – 1-3 proc., reklama zewnętrzna - 2-4 proc., kino - o 3-5 proc. ; z kolei w czasopismach spaść o 8-10 proc.; dzienniki – w dziennikarz o 11-13 proc.

Zarząd Agory, pytany przez portal Wirtualnemedia.pl podczas konferencji wynikowej za III kwartał br. odpowiedział, że w 2020 roku spodziewa się porównywalnej lub niższej dynamiki rynku reklamy w porównaniu do 2019 roku.

- Jesteśmy w tym okresie, w którym odbywają się rozmowy na temat istotnej części budżetów z największymi klientami i jak zwykle jest to moment silnej presji na wydawców. W związku z tym bierzemy pod uwagę, że dynamika rynku w przyszłym roku może być porównywalna do tegorocznej, może nawet odrobinę niższa - odpowiedział prezes na nasze pytanie.

Dodał, że informacja zawarta w raporcie spółki na temat „mieszanych sygnałów na rynku reklamy”, wskazuje na przyszły - 2020 rok.

- Jeśli chodzi o perspektywy rynku reklamy na IV kwartał to uważamy, że one są niezłe. Trudno jest oczekiwać, że utrzyma się tak wysoki poziom dynamiki wzrostu jak w III kwartale, ale wierzymy, że ten rynek będzie dodatni. IV kwartał nie powinien tego obrazu zmienić w prognozach na cały 2019 rok. Spodziewamy się, że ten wzrost rynku powinien być niski, kilkuprocentowy w całym 2019 roku - ocenił Bartosz Hojka, szef Agory.

Według szacunków Grupy Agora, cały rynek reklamowy wzrósł o 6 proc., wydatki na reklamę telewizyjną - o 2 proc., internetową - o 12 proc., radiową - o 11,5 proc., zewnętrzną - o 12,5 proc., a kinową - o 9 proc. Spadki zanotował rynek reklamy w czasopismach - o 6,5 proc., a w dziennikach - o 9 proc.

Agora z serią przejęć, negocjuje kredyt

W lutym br. Agora za 130,7 mln zł kupiła 40 proc. udziałów Eurozetu (nadawcy m.in. Radia ZET), w ramach umowy zyskała też możliwość przejęcia do 2022 roku pozostałych 60 proc. jego udziałów od czeskiej spółki SFS Ventures. Wykorzystała do tego 75 mln zł z limitu kredytowego uzyskanego w maju 2017 roku. Postępowanie w sprawie tej transakcji podjął UOKiK. W październiku Agora złożyła do UOKiK-u wniosek o zgodę na kupno pozostałych 60 proc. udziałów Eurozetu.

Jesienią ub.r. i w czerwcu br. Agora wzięła udział w dwóch rundach finansowania czeskiej spółki ROI Hunter zajmującej się marketingiem internetowym. W efekcie przejęła 24 proc. jej udziałów za ok. 4,4 mln euro. Ponadto w br. przejęła pakiety udziałów Online Technologies HR i Piano Group.

Od marca Agora razem ze swoimi spółkami zależnymi AMS i Helios prowadzi negocjacje z konsorcjum banków dotyczące kredytu o wartości do 500 mln zł.

Łącznie Agora w trzecim kwartale br. zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży o 13,3 proc. do 293,3 mln zł oraz 3,1 mln zł straty netto, a od stycznia do września br. - 871,5 mln zł (9,6 proc. więcej niż rok wcześniej) i 13,1 mln zł straty netto (wobec 7,1 mln zł zysku przed rokiem).

Dołącz do dyskusji: Agora: wydatki na reklamę w 2020 roku niższe lub porównywalne. 2,1 mld na reklamy w 2019 r.

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
egon
A jak tam dynamika premii dla zarządu? Przy takim zarządzie każda firma by padła
0 0
odpowiedź
User
Jegor
Agora gdzieś się pogubiła. Wirtualna Polska widzi, że w nadchodzących latach będą wielkie budżety na kampanie z samochodami, zwłaszcza elektrycznymi, więc kupuje Autocentrum. A Agora? Raczej zwija ten segment niż rozwija. To samo da się dostrzec w kilku innych dziedzinach tego, rzekomo, wydawcy.
0 0
odpowiedź
User
Ner
Jak widać wszystkim rośnie sprzedaż reklam tylko agorze spada
0 0
odpowiedź