Agora: wzrost rynku reklamy o 0-3% w 2012 r., po spadku w I kw.
Wartość polskiego rynku reklamy w I kw. wyniosła ok. 1,7 mld zł i była o ponad 1,5% niższa niż przed rokiem, wynika z szacunków grupy medialnej Agora. Spółka spodziewa się, że w całym roku dynamika wzrostu tego rynku wyniesie 0-3%.
"Obserwując bieżącą sytuację makroekonomiczną i na rynku reklamy spółka podtrzymuje swoje szacunki rynku reklamy w 2012 r. Według nich wzrost wartości rynku reklamy w Polsce w 2012 r. wyniesie około 0-3%" - czytamy w komunikacie Agory.
W opinii spółki internet pozostanie medium o najwyższej dynamice wzrostu, na poziomie około 9-12%. Wydatki na reklamę kinową wzrosną o około 3-6%. Wartość budżetów reklamowych realizowanych na nośnikach reklamy zewnętrznej wzrośnie o około 0-3%, podobnie jak wydatki na reklamę w telewizji i w radio. Według szacunków spółki wartość wydatków reklamowych w dziennikach może zmniejszyć się o około 14-17%, a w czasopismach o około 6-9%.
>>> Agora: 1,48 mln zł straty netto w I kw. 2012 r. wobec zysku przed rokiem
"Wszystkie szacunki dotyczące wzrostu wydatków reklamowych w poszczególnych mediach mogą być obarczone błędem, co jest związane ze znaczącą presją rabatową ze strony reklamodawców, brakiem wiarygodnych danych na temat średniej rynkowej wartości udzielanych rabatów oraz zmianami w sposobie korzystania z poszczególnych mediów i krótkimi okresami planowania kampanii reklamowych w poszczególnych mediach" - podała też Agora.
W swoim raporcie kwartalnym, również opublikowanym w piatek, grupa TVN podała, że spodziewa się, iż wartość rynku reklamy TV w tym roku będzie stabilna, choć w I kw. spadła o 2,3%.
Spółka medialna Agora miała 1,48 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2012 roku wobec 6,13 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 281,26 mln zł wobec 295,83 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Agora: wzrost rynku reklamy o 0-3% w 2012 r., po spadku w I kw.