Kolejna sieć redukuje oświetlenie w sklepach
Sieć dyskontów Aldi zredukowała oświetlenie na parkingach i we wnętrzach sklepów. Poza oświetleniem głównym sali sprzedaży zmiany dotyczą też oświetlenia przy regałach alkoholami, kosmetykami i produktami dla dzieci. Dzięki temu sieć zmniejszy zużycie energii elektrycznej o 12-15 proc.
Ceny energii to bolączka wielu polskich przedsiębiorstw i gospodarstw domowych. Sieci handlowe, potrzebujące wiele prądu w swoich sklepach, centrach logistycznych i biurach, od lat wprowadzają energooszczędne rozwiązania, takie jak panele fotowoltaiczne czy wymieniają oświetlenie na lampy LED. W obliczu rosnących cen energii, szukają także nowych rozwiązań na optymalizację kosztów
Takim pomysłem są oszczędności na oświetleniu. W większości placówek Aldi zmniejszono już oświetlenie parkingów zachowując jednocześnie ich funkcjonalność dla klientów, jak również pozostawiając logotypy i pylony oświetlone. We wnętrzach sklepów oświetlenie sufitowe zostało zredukowane o ok. 25-30 proc. Wyjątek stanowią przestrzenie nad kasami i strefa wejścia - tam zmian nie było. Całkowitej redukcji poddano oświetlenie nad regałami z alkoholem, kosmetykami i produktami dziecięcymi.
Wprowadzone rozwiązania pozwoliły sieci na obniżenie zużycia energii elektrycznej przeznaczonej na oświetlenie o ok. 12-15 proc. - Funkcjonowanie sklepów w nowym standardzie jest kontynuacją działań Aldi na rzecz redukcji gazów cieplarnianych, ograniczenia zużycia energii oraz stopniowego przejścia na jej odnawialne źródła. To także odpowiedź sieci na bieżącą sytuację gospodarczo-polityczną i potrzebę przygotowania się na potencjalne ograniczenia w poborze energii elektrycznej – podaje sieć.
- Koncentrujemy się na efektywnym wykorzystaniu zasobów i to jest istotą naszego modelu biznesowego. Już od kilku lat koncentrujemy się na aspekcie obniżania zużycia energii elektrycznej przez nasze sklepy, stosując coraz bardziej energooszczędne urządzenia. Zmiana standardu oświetlenia i przejścia na technologię LED dla nowych sklepów wykonywanych od 2016, pozwoliło obniżyć wykorzystywaną moc przeznaczoną na jego działanie o ok. 25 proc. Od drugiego kwartału 2023 roku, wszystkie nowo otwierane obiekty, będą posiadały inteligentne sterowanie oświetleniem, również poprzez czujniki natężenia światła. Dodam, że nie skupiamy się jedynie na udoskonalaniu nowych obiektów, modernizujemy również nasze starsze sklepy - mówi Rafał Rajca, dyrektor działu techniczno-budowlanego w Aldi Polska.
- W pierwszym kwartale wykonamy wymianę oświetlenia na LED w 30 obiektach. Wtedy już wszystkie nasze sklepy będą posiadały wyłączenie nowoczesne oświetlenie na sali sprzedaży. Jako grupa od dawna jesteśmy w procesie transformacji energetycznej, a ostatnie wydarzenia przyspieszają jedynie pewne decyzje - dodaje Rajca.
Wcześniej na pewne redukcje oświetlenia w sklepach zdecydował się Lidl. - Obecnie prowadzimy analizy oraz testy w redukcji zużycia energii poprzez zmniejszenie natężenia oświetlenia lub jego wyłączanie - informowała nas w listopadzie Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR w Lidl Polska.
Dzięki systematycznej rozbudowie systemów fotowoltaicznych Grupa Aldi Nord zaoszczędziła około 17 840 ton emisji CO2 w 2021 roku, a emisję gazów cieplarnianych zredukowała o 48,3 proc. w porównaniu z rokiem 2015, wykorzystując przy tym ok. 72 proc. energii elektrycznej wytworzonej przez energię słoneczną i zwiększając zużycie energii źródeł odnawialnych z około 392 000 kWh w 2020 roku do około 904 000 kWh w 2021 roku - wynika z opublikowanego w tym roku Raportu Zrównoważonego Rozwoju.
Dołącz do dyskusji: Kolejna sieć redukuje oświetlenie w sklepach
Zrobil sie raj dla zlodziei.Nic tak nie cieszy jak polmrok albo pelna noc..
Glupcow nie sieja,sami sie rodza..