Allegro dominuje w e-commerce. Mocno w górę e-sklepy Leroy Merlin, RTV Euro AGD i Media Expert
Wśród witryn e-commerce zdecydowanym liderem jest niezmiennie Allegro.pl wyprzedzające porównywarkę Ceneo.pl. Rok do roku największe wzrosty odwiedzalności osiągnęły sklepy internetowe sieci handlowych Leroy Merlin, RTV Euro AGD i Media Expert, a niewielki spadek zanotował Empik.com.
Według wyników badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lipcu przeglądarkową wersję Allegro odwiedziło 17,61 mln internautów (co dało 65,1 proc.) zasięgu, którzy wykonali w serwisie 1,37 mld odsłon, a każdy w ciągu doby spędził w nim średnio 12 minut i 32 sekundy.
Allegro jest zdecydowanym liderem w kategorii e-commerce we wszystkich tych statystykach. Najmocniej dominuje pod względem liczby odsłon, pozostałe dziewięć serwisów z zestawienia łącznie miało ich 592,3 mln.
Około 100 mln odsłon zanotowały trzy serwisy: na Ceneo.pl 11,44 mln internautów wykonało 104,64 mln odsłon, na chińskim Aliexpress.com 5,04 mln polskich użytkowników wygenerowało 100,6 mln odsłon, a na Mediaexpert.pl 8,13 mln internautów wykonało 99,29 mln odsłon.
W rankingu oprócz Mediaexpert.pl jest sklep internetowy innej sieci elektromarketów: należący do RTV Euro AGD Euro.com.pl zanotował 6,91 mln użytkowników i 69,85 mln odsłon.
W zestawieniu są e-sklepy dwóch sieci marketów budowlanych: Castorama.pl miała 4,2 mln użytkowników i 29,44 mln odsłon, a Leroymerlin.pl - 3,85 mln odwiedzających i 47,61 mln odsłon.
Na Empik.com 4,48 mln internautów wykonało 64,35 mln odsłon. Apteka internetowa Doz.pl zanotowała 3,82 mln użytkowników i 38,31 mln odsłon, a eObuwie.com.pl (jego 75 proc. udziałów należy do CCC) - 3,39 mln odwiedzających i 38,2 mln odsłon.
Allegro dominuje też wśród mobilnych aplikacji e-commerce. Jego aplikacja w lipcu miała 4,89 mln użytkowników, jako jedyna jest w dwudziestce najpopularniejszych aplikacji mobilnych (są w niej tylko aplikacje objęte audytem w badaniu Gemius/PBI).
W zestawieniu nie ma OLX, ponieważ w badaniu Gemius/PBI jest sklasyfikowane w kategorii ogłoszeniowej.
W porównaniu z lipcem ub.r. Allegro.pl zyskało 1,2 mln użytkowników (to 7,3 proc. w górę) i 200,33 mln odsłon (17,1 proc.).
Dla pozostałych serwisów nie ma danych o liczbie odsłon w lipcu ub.r., ponieważ w badaniu Gemius/PBI doszło wtedy do awarii miernika ruchu mobilnego. Natomiast pod względem liczby odsłon największe wzrosty procentowe osiągnęły Leroymerlin.pl (o 1,24 mln, czyli 47,4 proc.), Euro.com.pl (o 2,16 mln, 45,4 proc.), Mediaexpert.pl (o 2,13 mln, 35,4 proc.) oraz Castorama.pl (o 917,8 tys., 28 proc.).
Na Ceneo.pl liczba odwiedzających zwiększyła się o 1,29 mln (12,7 proc.), na eObuwie.com.pl - o 335,8 tys. (11 proc.), na Doz.pl - o 291,6 tys. (8,3 proc.), a na Aliexpress.com. - o 158 tys. (3,2 proc.).
Z kolei Empik.com zanotował spadek liczby użytkowników o 206,5 tys. (4,4 proc.).
Dołącz do dyskusji: Allegro dominuje w e-commerce. Mocno w górę e-sklepy Leroy Merlin, RTV Euro AGD i Media Expert