SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Allegro zmienia cennik dla sprzedawców. „Uproszczenie zasad naliczania prowizji”

Serwis Allegro zapowiedział zmianę wysokości prowizji i naliczania opłat za wystawienie przedmiotów w niektórych kategoriach. Prowizje w takich działach jak Antyki i Sztuka, Przemysł czy Biuro i reklama będą stałe na poziomie 10 procent ceny sprzedaży. - Wyższe prowizje od sprzedaży zostały wprowadzone jednocześnie z rezygnacją z opłaty za wystawienie oraz dodatkowe zdjęcia. To zachęta dla większej grupy sprzedawców do rozpoczęcia sprzedaży w naszym serwisie - wyjaśnia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Paweł Klimiuk, rzecznik Allegro.

 

W ogłoszeniu o zmianach w regulaminie Allegro informuje, że prowizje i opłaty zmieniają się w niektórych kategoriach produktów.

Do tej pory prowizja zależna była od końcowej ceny sprzedanego przedmiotu i wahała się pomiędzy 0,5 a 7 proc., teraz stawki są jednolite i wynoszą od 6 do 10 proc. wartości sprzedaży.

Najwyższe stopy prowizji (10 proc.) obowiązują w takich kategoriach jak Antyki i sztuka, Biuro i reklama (z wyłączeniem usług) oraz Przemysł (bez Maszyny i Urządzenia oraz Usługi i w podkategorii Odzież robocza i BHP).

9-procentowa stawka została ustalona w kategorii Kolekcje. 8 proc. prowizji trzeba zapłacić w działach Instrumenty (z wyjątkiem podkategorii Gitary i akcesoria, Instrumenty klawiszowe i MIDI), Przemysł (Maszyny i Urządzenia) oraz Sprzęt estradowy, studyjny i DJ-ski.

W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Paweł Klimiuk, rzecznik Allegro zapytany o przyczyny wprowadzenia nowych prowizji wyjaśnia, że celem jest pobudzenie sprzedaży w segmentach serwisu objętych zmianami.

- Ostatnie zmiany w cenniku to głównie uproszczenie zasad naliczania prowizji. Wyższe prowizje od sprzedaży zostały wprowadzone jednocześnie z rezygnacją z opłaty za wystawienie oraz dodatkowe zdjęcia - tłumaczy Paweł Klimiuk. - Chcemy żeby na Allegro klienci mogli kupić wszystko czego potrzebują, dlatego możliwość wystawiania za darmo w tych kategoriach, to zachęta dla większej grupy sprzedawców do rozpoczęcia sprzedaży w naszym serwisie oraz do zwiększenia asortymentu wystawianego na sprzedaż. Wg nowego cennika sprzedawca nie ponosi ryzyka związanego z kosztami wystawienia w sytuacji, jeśli jego towary nie zostaną kupione. Zapłaci serwisowi prowizję tylko w sytuacji kiedy sprzeda towar - kończy rzecznik Allegro.

W ub.r. serwis Allegro został sprzedany przez koncern Naspers konsorcjum kilku funduszy inwestycyjnych za ponad 3,2 mld dol.

Dołącz do dyskusji: Allegro zmienia cennik dla sprzedawców. „Uproszczenie zasad naliczania prowizji”

30 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wojciech
Przecież od dawna na allegro kupuje się poprzez znalezienie telefonu do sprzedawcy i dogadanie się poza portalem. Jak dla mnie mogą ustawić nawet 120% prowizji od sprzedaży, bo i tak nie zobaczą z tego ani grosza.
odpowiedź
User
@Wojciech
To dla nich nie problem. Oni badają odsłony, a następnie wyrywkowo transakcje. Jeśli wziąć pod uwagę historię ich działania, za rok do dwóch lat sami zaczną sprzedawać w tych kategoriach, bo widzą, że na IT marże są słabe, a z butami i odzieżą zaczynają przegrywać z konkurencją. Tymczasem w powyższych kategoriach nie ma w Polsce mocnej konkurencji.
odpowiedź
User
privat
6 do 10% za pośrednictwo w sprzedaży przez portal to zwykłe zdzierstwo. Często zdarza się, że sam sprzedawca ma mniejszą marżę.
odpowiedź