SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Amazon chce płacić amerykańskim wydawcom za międzynarodową ekspansję. Chodzi o większy zasięg linków afiliacyjnych

Amazon namawia kilku amerykańskich wydawców do tego, by stali się w większym stopniu obecni na rynkach poza USA - wynika z nieoficjalnych informacji. Koncern kierowany przez Jeffa Bezosa chce płacić mediom za międzynarodową ekspansję, w ten sposób bowiem ma szansę na dotarcie do większej grupy odbiorców z promocją towarów za pośrednictwem linków afiliacyjnych na stronach wydawców.

O planach Amazona związanych z ewentualną ekspansją niektórych amerykańskich mediów poinformował serwis Vox opierając się na własnych źródłach w koncernie, wydawcy na razie odmówili komentarzy w tej sprawie.

Według doniesień Amazon prowadzi obecnie rozmowy z niektórymi koncernami medialnymi w USA, z którymi współpracuje w segmencie reklamowym za pośrednictwem linków afiliacyjnych. Chodzi o odnośniki zamieszczane przy artykułach na stronach internetowych, które kierują czytelnika do odpowiedniej witryny Amazona, na której może zakupić konkretny produkt. Linki afiliacyjne są często wspierane przez towarzyszące im treści.

Vox twierdzi, że Amazon proponuje mediom pieniądze za to, by rozszerzyły swoją obecność poza Stanami Zjednoczonymi i stały się w większym stopniu międzynarodowe. Na liście partnerów z którymi negocjuje Amazon są m.in. BuzzFeed, „The New Yrok Times” oraz „New York Magazine”.

Nie wiadomo dokładnie jakie warunki finansowe Amazon oferuje wydawcom, ani też na których rynkach poza USA koncernowi zależy najbardziej. Na zagranicznej ekspansji wydawców firma kierowana przez Jeffa Bezosa chce skorzystać poprzez dotarcie z linkami afiliacyjnymi do większej niż dotąd liczby odbiorców, którzy mogliby zwiększyć sprzedaż na Amazonie.

Vox zwraca uwagę, że dobór partnerów w prowadzonych obecnie negocjacjach nie jest przypadkowy. Chodzi bowiem o wydawców, którzy mają już spore doświadczenie w segmencie afiliacyjnym i uczynili z niego istotną część swoich przychodów reklamowych.

W I kwartale 2019 r. przychody koncernu Amazon wzrosły o 17 proc., a zysk spółki przekroczył kwotę 3,5 mld dol. Za rosnące wyniki odpowiadał przede wszystkim rynek w Ameryce Północnej, duże znaczenie miały także wzrosty związane z chmurową platformą AWS.

Dołącz do dyskusji: Amazon chce płacić amerykańskim wydawcom za międzynarodową ekspansję. Chodzi o większy zasięg linków afiliacyjnych

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Surreality
Niech przestaną traktować pracowników jak niewolników, od tego może warto zacząć
odpowiedź