SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Amazon najcenniejszą marką w handlu detalicznym na świecie

Marka Amazon wspięła się na miejsce nr 14 w rankingu BrandZ Top 100, stając się w ten sposób numerem 1 na światowym rynku handlu detalicznego.

Wynik ten pochodzi z najnowszej edycji dorocznego badania stu najcenniejszych marek na świecie BrandZ Top 100 realizowanego przez Millward Brown, na którego czele znalazło się Apple (więcej na ten temat).

Wartość marki Amazon wzrosła o 37 proc., do 37,6 mld USD, co świadczy o popularności i zasięgu handlu internetowego oraz o sile e-handlu na rynku detalicznym.

Sieć Walmart spadła w rankingu na drugie miejsce, a wartość jej marki osiągnęła 37,3 mld USD, natomiast Tesco – sieć z kapitałem brytyjskim – pozostała na miejscu nr 3 (wartość marki: 21,8 mld USD). Carrefour znalazł się na 4. miejscu z wartością marki wynoszącą 13,8 mld USD.


W tegorocznym rankingu doskonale poradzili sobie sprzedawcy detaliczni lokujący się na obu krańcach rynku. Świetnie prosperuje segment "oszczędnościowy", w tym detaliści typu Poundland w Wielkiej Brytanii czy sklepy typu "wszystko za dolara" w USA. Detaliści z segmentu luksusowego (odrębna kategoria) również wypadli znakomicie, ponieważ konsumenci mieli więcej pieniędzy i byli gotowi je wydawać.

Największe marki globalne nadal prowadzą ekspansję na rynkach wschodzących, w tym w Chinach. Carrefour dokonał konsolidacji swoich licznych linii biznesowych pod wspólną marką. Doskonałe wyniki pozwoliły sieci Walmart poświęcić dużą część roku na negocjacje z siecią detaliczną Massmart z RPA – ten krok może zmienić krajobraz handlu detalicznego i przyczynić się do podniesienia standardu życia w całej Afryce.

W tegorocznym rankingu odnotowano wzrost wartości marek detalistów takich jak Amazon czy eBay. eBay zdecydował się na odejście od swoich korzeni (czyli internetowego serwisu aukcyjnego) i uprościł swój portal, co przyniosło mu 15-proc. wzrost wartości marki.

Dołącz do dyskusji: Amazon najcenniejszą marką w handlu detalicznym na świecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl