Amazon pracuje nad własną usługą streamingu muzyki
Według nieoficjalnych doniesień Amazon prowadzi rozmowy z wytwórniami w sprawie uruchomienia usługi, która w ramach subskrypcji będzie dawała użytkownikom nieograniczony dostęp do zbiorów muzycznych.
Tym samym Amazon chce nawiązać rywalizację ze Spotify oraz innymi usługami streamingu muzyki. Szczegóły dotyczące tego, jak miałby wyglądać serwis Amazonu, nie zostały ujawnione. Wiadomo natomiast, że będzie on mocno powiązany z platformą wideo Amazon Prime.
Źródła donoszą, że integracja z Amazon Prime ma uatrakcyjnić nową usługę. Już teraz użytkownicy, którzy zapłacą 79 dol. za roczny dostęp, mogą oglądać setki dostępnych w tym pierwszym serwisie filmów oraz seriali. Badania Amazonu wskazują, że są oni zarazem znacznie bardziej lojalnymi klientami sklepu niż osoby, które nie wykupiły subskrypcji.
Uatrakcyjnienie oferty poprzez włączenie do niej muzyki miałoby zatem poszerzyć grono abonentów platformy. Jednocześnie mogłoby się przełożyć na podwyższenie ceny. Takie informacje podał kilka tygodni temu „Wall Street Journal”, sugerując, że niebawem za rok korzystania z Amazon Prime będzie trzeba zapłacić 119 dol.
Informacje na temat usługi muzycznej Amazonu krążą po sieci już od roku (więcej na ten temat). Dotąd jednak firma Jeffa Bezosa nie zaprezentowała niczego konkretnego ani nawet oficjalnie nie potwierdziła tych planów.
Dołącz do dyskusji: Amazon pracuje nad własną usługą streamingu muzyki