Amazon wycofuje reklamy z wyszukiwarki Google, wydawał na nie 50 mln dolarów rocznie
Koncern Amazon zrezygnował z emisji reklam swoich produktów w najbardziej eksponowanej sekcji wyszukiwarki Google. Firma nie komentuje swojej decyzji, według szacunków koncern wydawał rocznie na kampanie w Google około 50 mln dolarów. Przyczyną może być niższa od spodziewanej skuteczność reklam na głównej stronie wyszukiwarki oraz budowa przez Amazon własnego ekosystemu reklamowego.
Według informacji podanych przez Bloomberga reklamy Amazona zniknęły z wyszukiwarki Google pod koniec kwietnia br. Chodzi o najbardziej eksponowaną sekcję reklamową na szczycie wyszukiwarki, na której pojawiają się oferty marek po wpisaniu konkretnej frazy i wyświetleniu wyników wyszukiwania.
Fakt rezygnacji przez Amazona z tej drogi reklamowania produktów potwierdziły w rozmowie z Bloombergiem anonimowe źródła w koncernie, a także firma marketingowa Merkle Inc. obserwująca rynek reklamowy związany z Google.
Przyczyny dla których Amazon zrezygnował z reklamowania się za pomocą formatu Shopping Ads nie są znane, koncern nie zdecydował się na oficjalne skomentowanie swojej decyzji.
Według Andy Taylora, dyrektora w Merkle Inc. przyczyną wycofania się Amazona mogły być statystyki wykazujące, że reklamowanie się w Shopping Ads nie jest na tyle skuteczne by usprawiedliwić wydatki ponoszone na ten cel. Z drugiej strony, jak wskazuje ekspert z Merkle Inc. Amazon jest obecnie na etapie budowania własnego ekosystemu reklamowego i może powoli przenosić właśnie tam niektóre swoje aktywności dotyczące komunikacji z klientami.
Według nieoficjalnych wyliczeń Amazon, który zaczął korzystać z Shopping Ads w 2016 r. wydawał rocznie na ten format ok. 50 mln dol., jednak wycofanie się koncernu nie będzie bardzo odczuwalne dla Google. Choć nie ujawnia on szczegółowych przychodów pochodzących z Shopping Ads, to według firm analitycznych wpływy z tego formatu rosną 3 razy szybciej niż z tradycyjnych reklam zamieszczanych w wyszukiwarce. Komentując rezygnację Amazona Google zaznaczył w komunikacie, że zmiana polityki reklamowej jego poszczególnych partnerów to nic wyjątkowego i za każdym razem jest przyjmowana przez Google ze zrozumieniem.
W I kwartale br. holding Alphabet wykazał wzrost przychodów o 26 procent, a zysk netto przekroczył kwotę 9,4 mld dolarów. Motorem kwartalnych wzrostów był koncern Google, który wypracował z górą 26,6 mld przychodów z segmentu reklamowego.
Dołącz do dyskusji: Amazon wycofuje reklamy z wyszukiwarki Google, wydawał na nie 50 mln dolarów rocznie