Ambitne plany Gadu-Gadu: komunikator na Ukrainie i Rosji
Spółka Gadu-Gadu uruchomi komunikator internetowy na rynku ukraińskim. W planach świadczenie usług wirtualnego operatora komórkowej i 39 mln na przejęcia.
Spółka Gadu-Gadu, właściciel komunikatora internetowego, która przeprowadza właśnie ofertę publiczną akcji na warszawskiej GPW jest w przededniu uruchomienia komunikatora internetowego na rynku ukraińskim.
Ten rynek ma stać się przyczółkiem do wejścia z podobnym produktem do Rosji, poinformowały władze spółki na poniedziałkowej konferencji prasowej.
Ekspansja zagraniczna to jeden z celów emisji akcji, na który spółka chce przeznaczyć 4,5 mln zł.
„Jeżeli chodzi o rynek ukraiński to jesteśmy w przededniu uruchomienia komunikatora na tym rynku. Ten rynek może stać się dla nas przyczółkiem do wejścia na dużo większy rynek rosyjski” – powiedział Piotr Pokrzywa, członek zarządu Gadu-Gadu.
Oprócz rynku ukraińskiego i rosyjskiego spółka zamierza również być aktywna na rynku rumuńskim i bułgarskim. Wszędzie chce tworzyć lokalne spółki pod lokalnymi markami.
Jednak znacznie więcej środków z planowanej oferty Gadu-Gadu planuje przeznaczyć na przejęcia podmiotów z branży internetowej posiadających usługi lub treści uzupełniające ofertę spółki (do 39 mln zł) oraz inwestycje w świadczenie usług Wirtualnego Operatora Telefonii Komórkowej MVNO (do 21 mln zł).
„Bardzo ważnym elementem naszej strategii jest przejmowanie innych podmiotów i w ten sposób konsolidowanie rynku reklamowego. Przejęcie chcielibyśmy rozpocząć jak najszybciej, gdy tylko pozyskamy pieniądze z rynku” – powiedział Pokrzywa.
W przypadku projektu MVNO spółka ma już list intencyjny z jednym z operatorów telefonii komórkowej. Jednak umowa zobowiązuje spółkę do niepublikowania jego nazwy.
„Z całą pewnością intencją osób zarządzających jest jak najszybsze uruchomienie MVNO” – powiedział Krzysztof Szalwa, członek zarządu Gadu-Gadu.
Dodał, że liczy iż liczba klientów operatora wirtualnego będzie wyższa niż osób korzystających z telefonii internetowej oferowanej przez Gadu-Gadu.
„Telefonia mobilna jest popularniejsza niż telefonia komórkowa” – powiedział Szalwa.
Poinformował, że GG ma obecnie 250.000 klientów korzystających z usług telefonii internetowej Gadu-Gadu NA GŁOS na ogólną liczbę prawie 6 mln osób korzystających z GG.
Nowe projekty spółki, które zamierza sfinansować emisją obejmują też zakup sprzętu serwerowego i sieciowego do obsługi komunikatora (ok. 3 mln zł); rozwój biznesowej wersji Gadu-Gadu (do 3 mln zł). Spółka chce też zainwestować w rozwój infrastruktury serwerowej do obsługi serwisów społecznościowych generacja gadu-gadu. pl i radia internetowego Gadu-Radio (3 mln zł) oraz rozwój infrastruktury do świadczenia usług telekomunikacyjnych opartych na technologii VoIP (1,5 mln zł).
Wszystkie te działania mają przynieść efekty w postaci utrzymania wysokiego tempa wzrostu przychodów przy zachowaniu rentowności EBITDA na poziomie powyżej 40%.
„Nasz poziom rentowności EBITDA przekracza 40 %, chcielibyśmy zachować ten poziom” – powiedział Szalwa.
Prognoza spółki na ubiegły rok zakłada, że osiągnęła ona 3,73 mln zł zysku netto wobec 3,18 mln zł zysku w 2005 roku. Zysk operacyjny przed amortyzacją EBITDA miał wynieść 4,93 mln zł wobec 4 mln zł rok wcześniej. Przychody firmy za zeszły rok według przewidywań spółki powinny zamknąć się kwotą 10,48 mln zł w porównaniu do 8,27 mln zł w 2005 roku.
Przedział cenowy w ofercie Gadu-Gadu został ustalony na 15-21 zł, co oznacza, że z emisji 3.708.611 akcji serii C spółka może pozyskać maksymalnie ok. 75,1 mln zł netto, zaś dotychczasowi akcjonariusze – 25,5 mln zł netto za sprzedaż 1.250.000 akcji istniejących serii A. Obecnie kapitał spółki dzieli się na 13,9 mln akcji.
Koszty oferty oszacowano na ok. 3,4 mln zł. Około 20,9% kosztów ponoszonych jest przez sprzedających, zaś około 79,1% – przez spółkę.
Składanie deklaracji nabycia akcji potrwa od 30 stycznia do 1 lutego, natomiast zapisy na akcje od 2 do 12 lutego. Oferującym akcji Gadu-Gadu jest Dom Maklerski IDMSA. Broker podawał wcześniej, że planowana wartość oferty Gadu-Gadu, wyniesie 50-100 mln zł.
W ramach transzy inwestorów instytucjonalnych do objęcia jest 2.800.000 akcji serii C oraz 625.000 akcji sprzedawanych, w tym 500.000 akcji należących do Warsaw Equity Holding Sp. z o.o. oraz 125.000 akcji należących do Łukasza Foltyna. W ramach Transzy Otwartej do objęcia jest 908.611 akcji serii C.
W ofercie przewidziana jest także pula dodatkowa, składająca się z 625.000 akcji, w tym 500.000 akcji należących do Warsaw Equity Holding Sp. z o.o. oraz 125.000 akcji należących do Łukasza Foltyna. Uruchomienie puli dodatkowej jest uwarunkowane osiągnięciem przez cenę emisyjną poziomu 18 zł.
Gadu-Gadu istnieje od 2000 roku i jest najpopularniejszym polskim komunikatorem internetowym. Firma posiada około 6 mln użytkowników. Głównym źródłem przychodów spółki jest emisja reklam. Firma rozwija również ofertę usług telekomunikacyjnych VoIP.
Właścicielami firmy są fundusz Warsaw Equity Holding (76,97%) oraz twórca komunikatora - Łukasz Foltyn (19,24%), do członków zarządu firmy należy 3,79% jej akcji.
Po ofercie publicznej udział Warsaw Equity Holding ma spaść do 55,05%, Łukasz Fołtyn będzie miał 13,76% akcji, a zarząd 2,98%. Nowi akcjonariusze będą posiadali 28,2% akcji Gadu-Gadu.
Dołącz do dyskusji: Ambitne plany Gadu-Gadu: komunikator na Ukrainie i Rosji