Amerykanie nie wiedzą kto sponsoruje Live Earth
Blisko 2/3 Amerykanów, którzy są świadomi koncertów Live Earth,planuje obejrzeć je w telewizji - wynika z badania LightspeedResearch i Ethical Reputation Index.
Live Earth to globalny koncert, który 7 lipca odbędzie sięjednocześnie w Londynie, Nowym Jorku, Sydney, Rio de Janeiro,Szanghaju, Tokio i Johannesburgu. Ma on rozpocząć światową kampanięekologiczną, zwracającą uwagę na zagrożenia wynikające ze zmianklimatu i efektu cieplarnianego. Udział zapowiedziały największegwiazdy światowej muzyki.
Nieco ponad połowa Amerykanów świadomych Live Earth twierdzi, żewydarzenie to spowoduje, że zrobią więcej, aby zapobiecniekorzystnym wpływom wynikającym ze zmian klimatu.
Jednocześnie jednak 49 procent respondentów nie ma pojęcia ktosponsoruje imprezę. Firma Pepsi została poprawnie wskazana jakosponsor Live Earth przez 19 procent badanych, ale taki sam odsetekpytanych wskazał na firmy Coca cola i Yahoo, które nie zaangażowałysię w wydarzenie. Po 9 procent respondentów niepoprawnie wskazałotakże na Samsung i BMW jako wspierających Live Earth.
Z kolei firmy Microsoft, Philips, SMART i Stonyfield Farmssłusznie jako sponsorów wydarzenie zidentyfikowało odpowiednio 17,15, 12 i 10 procent badanych.
Dołącz do dyskusji: Amerykanie nie wiedzą kto sponsoruje Live Earth