Amrest, Alfa Star i Lego więcej na reklamę tv, Totalizator Sportowy – połowę mniej
Największe biura podróży i sieci restauracji w Polsce zdecydowanie zwiększyły w 2010 roku wydatki na reklamy telewizyjne. Natomiast Totalizator Sportowy przeznaczył na to połowę mniej niż rok wcześniej.
McDonald’s Polska w ub.r. cennikowo wydał na reklamy telewizyjne 12 proc. więcej niż w 2009 roku, a Amrest (kontrolujący w Polsce sieci Pizza Hut, KFC, Burger King, Starbucks i Freshpoint) – 38 proc. więcej. Swoje telewizyjne budżety reklamowe zdecydowanie zwiększyły również największe biura podróży. Alfa Star przeznaczył na promocję w telewizji 51 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast TUI Poland i Rainbow Tours w 2009 roku nie znalazły się w czołówce reklamodawców telewizyjnych ze swojego sektora, a w 2010 roku zajęły w zestawieniu, odpowiednio, trzecie i piąte miejsce.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Podróże i turystyka, hotele i restauracje” |
|||
|
2010 rok |
2009 rok |
|
McDonald's Polska |
62 964 095 zł |
56 019 942 zł |
|
Amrest |
57 272 248 zł |
41 624 966 zł |
|
TUI Poland |
9 359 883 zł |
- |
|
Alfa Star Biuro Podróży |
8 317 924 zł |
5 512 584 zł |
|
Rainbow Tours |
6 003 730 zł |
- |
Z kolei Mattel Poland – największy reklamodawca telewizyjny wśród producentów zabawek – w 2010 roku wydał na promocję w telewizji prawie tyle samo, co rok wcześniej. Za to Hasbro Poland i Lego Polska zwiększyły swoje budżety w tym zakresie o 46 proc. Natomiast zakwalifikowany również do kategorii „Czas wolny” Totalizator Sportowy przeznaczył na reklamy telewizyjne 49 proc. mniej niż w 2009 roku.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Czas wolny” |
|||
|
2010 rok |
2009 rok |
|
Mattel Poland |
54 163 677 zł |
54 347 242 zł |
|
Hasbro Poland |
38 421 088 zł |
26 359 160 zł |
|
Totalizator Sportowy |
33 734 116 zł |
65 906 115 zł |
|
Lego Polska |
29 812 907 zł |
20 464 892 zł |
|
TM Toys |
20 745 798 zł |
- |
Dołącz do dyskusji: Amrest, Alfa Star i Lego więcej na reklamę tv, Totalizator Sportowy – połowę mniej