SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Angora”, “Newsweek” i “Wprost” ze wzrostami

“Tele Tydzień” jest najchętniej czytanym tygodnikiem w Polsce, ale notuje spadek, jak większość tytułów z czołowej dziesiątki. Wzrostami pochwalić się mogą jedynie “Angora”, “Newsweek” i “Wprost”. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z badania PBC General, w okresie od czerwca do listopada ub.r. po “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 31,69 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 2,24 pkt. proc.
 
Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 18,42 proc. respondentów (spadek o 0,26 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,40 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,76 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,71 proc. pytanych, co dało pismu wzrost o 0,22 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 9,11 proc. czytelników, więcej o 0,16 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa zanotował wzrost z 5,90 proc. do 6,82 proc. Dało mu to awans z pozycji 9. na miejsce 7. i pozwoliło wyprzedzić “Politykę” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) - jej poziom czytelnictwa spadł bowiem z 7,13 proc. do 6,70 proc.

Wirtualnemedia.pl Czerwiec – listopad
PBC 2011 2010
Tytuł Procent respondentów
Tele Tydzień 31,69% 33,93%
Życie na Gorąco 18,42% 18,67%
Chwila dla Ciebie 14,40% 14,76%
Angora 11,71% 11,50%
Newsweek 9,11% 8,95%
Auto Świat 6,94% 7,62%
Wprost 6,82% 5,90%
Polityka 6,70% 7,13%
To i Owo 6,34% 7,04%
Twoje Imperium 5,51% 5,87%
Na Żywo 4,79% 5,45%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 3,92% 4,30%
Gość Niedzielny 3,88% 4,13%
Teleprogramy 3,65% 3,90%
Takie jest Życie 3,63% 3,93%
Rewia 3,24% 3,45%
Super TV 3,17% 3,42%
Motor 3,11% 3,25%
Przekrój 2,99% 3,39%
Uważam Rze inaczej pisane 2,73% -
Świat i Ludzie 2,31% 2,38%
Imperium TV 1,63% 1,88%
Bella Relaks 1,51% 1,47%
Tele Max 1,50% 1,75%
Forum 1,49% 1,46%
Teraz (tygodnik bezpłatny) 1,31% 1,19%
Tygodnik Siedlecki 0,78% 0,63%
Tygodnik Ostrołęcki 0,68% 0,61%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,62% 0,63%
Przewodnik Katolicki 0,61% 0,69%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,52% 0,40%
Jarmark 0,47% 0,58%
Gazeta Regionalna 0,47% -
Panorama Leszczyńska 0,45% 0,51%
City (tygodnik bezpłatny) 0,42% 0,57%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,20% 0,25%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) 0,07% -


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od czerwca do listopada ub.r., czyli poradnikową “Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 15,95 proc. respondentów, czyli o 1,32 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
 
Wydawana także przez Edipresse “Pani Domu” awansowała na miejsce drugie, notując wzrost czytelnictwa z 15,29 proc. do 15,74 proc. Tytułowi temu udało się wyprzedzić “Tinę” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,73 pkt. proc. i wyniosło 14,83 proc. Zajęła ona trzecią lokatę.

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo wzrosło o 0,07 pkt. proc. do 10,63 proc.
 
Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia ub.r. zajęła miejsce szóste, a czytało ją 8,88 proc. respondentów. Była druga wśród pism people.

Wirtualnemedia.pl Czerwiec-listopad
PBC 2011 2010
Tytuł Procent respondentów
Przyjaciółka 15,95% 17,27%
Pani Domu 15,74% 15,29%
Tina 14,83% 15,56%
Viva 10,63% 10,56%
Z Życia Wzięte 8,93% 9,36%
Gala 8,88% -
Party Życie Gwiazd 6,90% 6,23%
Tele Świat 5,53% 5,78%
Komputer Świat 5,49% 6,79%
Show Magazyn o Gwiazdach 3,91% 3,76%
Świat Seriali 3,65% 3,68%
Bravo 3,32% 4,03%
Sukcesy i Porażki 3,06% 3,23%
Bravo Sport 2,29% 2,74%
TV 14 1,12% 1,11%
Monitor Księgowego 0,51% 0,47%

 


 Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca do listopada 2010 roku na losowej próbie 24 280 przypadków i w okresie od czerwca do listopada 2011 roku na losowej próbie 24 285 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: “Angora”, “Newsweek” i “Wprost” ze wzrostami

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Olo
Znamy wszyscy te wzrosty Tomka DupoLisa. W krętactwach księgowych jego pryncypał jest bardzo biegły...
0 0
odpowiedź
User
"wzrosty" Wprost ??
Oj to się musi Lisek imbecylek narobić aby "wzrosła" sprzedaż tego gniota BOLSZEWICKO - FASZYSTOWSKIEGO :)
Biedny ten piec centralnego ogrzewania :P
Ile to musi przepuścić wypocin "dziennikarskich" aby "wzrosła" sprzedaż tygodnika WYPOCIN -ŁGARSTWA I POMYJ oraz NARKOMAŃSKICH wywodów :D
0 0
odpowiedź
User
szechteriada.org
szechteriada.org - cała prawda, całą dobę ... historia nieznana...
0 0
odpowiedź