Cena w debiucie giełdowym Answear.com o 31,5 proc. niższa od maksymalnej, MCI sprzeda mniej akcji
W ramach debiutu giełdowego odzieżowej platformy e-commerce Answear.com jej akcje będą sprzedawane po 25 zł, wobec 36,5 zł maksymalnej wartości. Firma pozyska 45 mln zł z emisji nowych walorów. - W opinii MCI cena 25 zł nie oddaje w pełni potencjału Answear.com, dlatego zdecydowaliśmy się ograniczyć wielkość oferty akcji sprzedawanych - tłumaczy menedżer funduszu Krzysztof Konopinski.
Ostateczną cenę akcji w debiucie giełdowym Answear.com ustalono po zakończeniu procesu budowania księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych.
Firma prospekt udostępniła na początku zeszłego tygodnia. Zaoferowała inwestorom do 2,52 mln akcji należących obecnie do MCI.TechVentures 1.0 stanowiących do 16,44 proc. kapitału spółki, a także od 1 do 1,84 mln nowych akcji.
Cenę maksymalną akcji wyznaczono na 36,5 zł, co dawałoby kapitalizację Answear.com w wysokości 645 mln zł.
Akcje Answear.com po 25 zł, MCI niezadowolony
Po spotkaniach z inwestorami instytucjonalnymi cenę akcji Answear.com ustalono na 25 zł, o 31 proc. mniej od pułapu określonego w prospekcie. Przy takiej cenie kapitalizacja firmy to 442 mln zł.
- W opinii MCI cena 25 zł nie oddaje w pełni potencjału Answear.com, dlatego zdecydowaliśmy się ograniczyć wielkość oferty akcji sprzedawanych - poinformował w komunikacie prasowym Krzysztof Konopinski, senior advisor MCI. - Wielkość transakcji jest w tej sytuacji kompromisem pomiędzy chęcią ograniczenia podaży akcji od MCI i uzyskania minimalnej wielkości transakcji umożliwiającej IPO, przy zapewnieniu spółce środków z nowej emisji akcji, które przyczynią się do dalszego dynamicznego wzrostu jej przychodów - uzasadnił.
Pulę akcji Answear.com oferowanych przez MCI.TechVentures 1.0 zmniejszono do 1,38 mln sztuk. Ponadto Answear.com sprzeda planowane 1,84 mln walorów nowej emisji.
Do inwestorów indywidualnych trafi 644,3 tys. akcji, czyli 20 proc. oferty.
46 mln zł na ofertę, marketing i ekspansję
Ze sprzedaży nowych akcji Answear.com pozyska 45 mln zł po uwzględnieniu kosztów oferty. - Lwią część kwoty zamierzamy przeznaczyć na powiększenie oferty produktowej oraz wydatki marketingowe. W planach mamy też wydatki na rozwój działalności na nowych rynkach, rozwój marki własnej oraz inwestycje w infrastrukturę magazynową oraz IT - zapowiedział w minionym tygodniu Krzysztof Bajołek, prezes i akcjonariusz firmy.
Answear.com zapowiedział, że do 2024 roku chce wejść ze swoją platformą do Rosji, Kazachstanu, Chorwacji, Słowenii, Grecji, Litwy, Łotwy, Estonii, Serbii, Mołdawii oraz Bośni i Hercegowiny. Wszystkie rynki tak jak obecnie mają być obsługiwane z centralnego magazynu firmy pod Krakowem.
- Widzimy, że na wzrost naszego biznesu wpływ ma dostępna oferta produktowa. Dlatego planujemy jej poszerzenie do 500 marek i 150 tys. produktów. Szczególnie duży nacisk chcemy położyć na marki premium, które pozytywie wpływają na rentowość i średni koszyk zamówienia - stwierdził Bajołek.
W najbliższych tygodnia Answear.com rozpocznie swoją pierwszą dużą kampanię reklamową w telewizji.
Answear.com szykuje program lojalnościowy dla inwestorów indywidualnych
Zapisy na akcje Answear.com od inwestorów indywidualnych przyjmowano od 10 do 17 grudnia, od 18 do 22 grudnia zaplanowano zapisy inwestorów instytucjonalnych.
Przydział sprzedanych walorów ma nastąpić do 23 grudnia, a pierwszy dzień notowań spółki na giełdzie - ok. 8 stycznia. Globalnymi koordynatorami oferty, prowadzącymi księgę popytu są mBank i Trigon Dom Maklerski.
- Cieszę się z bardzo dużego zainteresowania ofertą Answear.com wśród inwestorów detalicznych do których trafi 20 proc. oferowanych akcji. Liczę na to, że będzie wśród nich wielu nowych klientów naszego sklepu. Cieszymy się również z możliwości pozyskania nowych inwestorów instytucjonalnych - skomentował Krzysztof Bajołek.
- Chciałbym podkreślić, że jesteśmy typowo konsumenckim biznesem, dlatego szczególnie będziemy chcieli zadbać o inwestorów indywidualnych m.in. dlatego przygotowujemy specjalny program lojalnościowy Answear Club Investor - poinformował.
Przez dwa lata wpływy Answear podwojone
W pierwszych trzech kwartałach br. Answear.com zanotował wzrost przychodów o 28 proc. do 263 mln zł, 18 mln zł zysku EBITDA i 12 mln zł zysku operacyjnego. Klienci zrealizowali na platformie 1,74 mln transakcji, każdą za średnio 224 zł netto.
W całym ub.r. przychody firmy poszły w górę z 220,8 do 311,21 mln zł, wynik EBITDA - z 3,42 mln zł straty do 9,61 mln zł zysku, a wynik netto - z 8,28 mln zł straty do 10,87 mln zł zysku.
Dołącz do dyskusji: Cena w debiucie giełdowym Answear.com o 31,5 proc. niższa od maksymalnej, MCI sprzeda mniej akcji