Antyradio poszerzy zasięg kosztem Radia ZET Chilli
Eurozet szykuje kolejne zmiany wśród swoich rozgłośni radiowych. Spółka planuje poszerzenie zasięgu Antyradia, która przejmie większość częstotliwości zajmowanych obecnie przez Radio ZET Chilli. To ostatnie nadawać będzie tylko w trzech miastach. Zmiana ma nastąpić pod koniec roku.
Obecnie grające muzykę rockową Antyradio nadaje tylko w trzech miastach: w Warszawie, Krakowie i Katowicach, podczas gdy nadającego muzykę chillout i jazzową Radia ZET Chilli słuchać można aż w 13 miastach: w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Gdańsku, Gdyni, Koszalinie, Łodzi, Olsztynie, Poznaniu, Rzeszowie, Szczecinie, Wrocławiu i Zielonej Górze.
Jak podał Presserwis, Eurozet zgłosił właśnie do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wniosek o zmianę nazw stacji Radia ZET Chilli nadających w 12 miastach na Antyradio. Zmiana ma nie dotyczyć Katowic, bo tam Radio ZET Chilli ma dość specyficzną koncesję, która określa dokładnie jej format muzyczny. Natomiast koncesje dla pozostałych miast stanowią, że jazz ma stanowić tylko 15 proc. oferty muzycznej stacji. Z kolei Antyradio gra rocka, ale nie ma zapisanego formatu muzycznego w koncesji. Po zmianach Antyradio nadawałoby w sumie w 13 miastach, a Radio ZET Chilli w trzech (Warszawie, Krakowie i Katowicach).
Dlaczego spółka chce poszerzyć zasięg Antyradia? Oficjalnie nadawca sprawy nie chce komentować. Nieoficjalnie wiadomo, że Eurozet dostrzegł, że większy potencjał niż jazz czy chillout ma obecnie muzyka rockowa.
W grudniu ub.r. grająca ten gatunek muzyczny sieć Eska Rock została zlikwidowana (stacja nadaje jedynie w Warszawie, jej pozostałe częstotliwości zajęło Vox FM; więcej na ten temat).
Lukę na rynku jako pierwsza wykorzystała Grupa Radiowa Agory, która w lutym br. w stację rockową Rock Radio przekształciło Radio Roxy, grające wcześniej muzykę alternatywną (dowiedz się więcej). Rozgłośnia ta nadaje w siedmiu miastach (Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Katowicach, Poznaniu, Opolu i Bydgoszczy). W okresie od marca do maja br. miała 0,5 proc. udziału w rynku, o 0,1 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej, gdy nadawała pod nazwą Radio Roxy.
Z danych Radio Track wynika, że w okresie od marca do maja br. udział Radia ZET Chilli w rynku radiowym wyniósł 0,4 proc., podczas gdy w analogicznym okresie ub.r. wynosił 0,5 proc. Z kolei Antyradio miało w tym okresie 0,6 proc. udziału (rok wcześniej 0,4 proc., więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Antyradio poszerzy zasięg kosztem Radia ZET Chilli