AOL pozwoli swoim użytkownikom na blokowanie reklam behawioralnych
AOL pozwoli swoim użytkownikom na rezygnowanie z reklam online,które są wyświetlane na podstawie stron jakie odwiedzali wprzeszłości.
Tego typu reklamy, określane często jako behawioralne,korzystają z tzw. ciasteczek (cookies), aby śledzić miejscaodwiedzane przez internautów w sieci i na tej podstawieprzedstawiać im komercyjne wiadomości. Według internetowychdostawców, pozwala to na dostarczanie użytkownikom reklamproduktów, którymi mogą być zainteresowani, zamiast bezużytecznychinformacji. Jednak odmiennego zdania są obrońcy praw konsumentów,według których taki system narusza prawo do prywatnościużytkowników Internetu.
Nowy program AOL pozwoli internautom na rezygnację zotrzymywania tego typu reklam - informuje serwis NewsFactorNetwork. Po wybraniu opcji rezygnacji, na komputer użytkownikaprzesłany zostanie plik cookie, który będzie blokował pojawianiesię reklam. Dodatkowo system AOL zapobiega usunięciu takiego pliku,nawet w przypadku gdy użytkownik zdecyduje się na usunięciewszystkich ciasteczek ze swojego komputera.
System rezygnacyjny został opracowany przez firmę Tacoda, którąwcześniej w tym roku za 275 milionów dolarów kupiło AOL.
W ramach programu uświadamiania internautów na temat reklambehawioralnych, AOL zamierza także rozesłać po sieci milionyinformacyjnych banerów, tłumaczących zasady dotyczące umieszczaniareklam na stronach AOL i stronach, na których firma sprzedaje takiereklamy. Banery mają swoim zasięgiem objąć 91 procent amerykańskichinternautów.
źródło: NewsFactor Network
Dołącz do dyskusji: AOL pozwoli swoim użytkownikom na blokowanie reklam behawioralnych