Apella ze wzrostem wpływów i dwa razy większym zyskiem, 347 tys. zł na dywidendę
Agencja marketingowa Apella w ub.r. osiągnęła wzrost wpływów o 18,3 proc. do 47,76 mln zł. Miała też 1,47 mln zł zysku netto, ponad dwa razy więcej niż w 2016 roku. W firmie pracuje 90 osób.
Przychody sprzedażowe Apelli wzrosły z roku na rok z 40,36 w 2016 roku do 47,76 mln zł w ub.r. Prawie w całości pochodzą z usług reklamowych i marketingowych. W skali roku przychody z tego źródła zwiększyły się z 39,92 do 45,97 mln zł, natomiast pozostałe przychody ze sprzedaży zmalały z 225,9 do 185,1 tys. zł.
Apella od wielu lat kompleksowo odpowiada za komunikację marketingową Kasy Stefczyka. Ponadto pod koniec 2016 roku wspólnie z agencjami DDB&Tribal, Digital Brothers i Saatchi&Saatchi Interactive Solutions została wybrana do obsługi reklamowej Totalizatora Sportowego (kolejną umowę zawarto na początku br.), a w sierpniu ub.r. zaczęła wspierać w zakresie komunikacji Grupę Energa.
Na liście klientów agencji są też m.in. firmy i marki Trineo, Bauhaus, Vistal, Sanitas, Flügger, Altus TFI, M&MR Trading Polska, PGNiG, SKOK Ubezpieczenia i Hotel Skipper.
Dwa razy większy zysk, 347 tys. zł na dywidendę
Koszty działalności operacyjnej Apelli zwiększyły się z 38,45 mln zł w 2016 roku do 45,15 mln zł w ub.r., czyli o 17,4 proc. Zdecydowanie najwięcej agencja wydaje na usługi obce - nakłady w tym zakresie wzrosły w skali roku z 22,77 do 28,59 mln zł.
Z kolei wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się nieznacznie - z 7,9 do 7,95 mln zł. W firmie pracowało w ub.r. na stałe 80 osób, o dwie więcej niż w 2016 roku. Prezesem jest Romuald Orzeł, wiceprezesami - Magdalena Cybula i Zuzanna Kosecka. Członkowie zarządu zarobili w ub.r. 1,08 mln zł, a osoby z rady nadzorczej - 221,4 tys. zł.
Zysk Apelli ze sprzedaży wzrósł z roku na rok z 1,92 do 2,61 mln zł. Spółka zanotowała mniejsze niż rok wcześniej przychody finansowe (spadek z 1,12 do 897,8 tys. zł) i koszty finansowe (spadek z 841,7 do 321,5 tys. zł).
W efekcie zysk brutto spółki zwiększył się z 1,12 do 2,12 mln zł, a zysk netto - z 703,5 tys. zł do 1,47 mln zł.
Z zeszłorocznego zysku 346,6 tys. zł zostało przeznaczone na dywidendę, a 100,4 tys. zł na kapitał rezerwowy, a 1,03 mln zł na kapitał zapasowy.
Na koniec ub.r. Apella miała 14,88 mln zł wolnych środków, wobec 9,53 mln zł rok wcześniej.
Firma ma też udziały w innych spółkach, m.in. 51 proc. udziałów w Taxi-Ad Polska i 28 proc. we Fratrii (to wydawca m.in. „Sieci” i wPolityce.pl).
Dołącz do dyskusji: Apella ze wzrostem wpływów i dwa razy większym zyskiem, 347 tys. zł na dywidendę