Apple wprowadza platformę iAd do Europy
Apple zapowiedziało, że w grudniu uruchomi swoją platformę mobilnej reklamy iAd w Wielkiej Brytanii i Francji, a w styczniu w Niemczech.
Wśród pierwszych reklamodawców, którzy będą promować się za pośrednictwem iAd na kontynencie europejskim, są firmy L'Oréal, Renault, Louis Vuitton, Nespresso, Perrier, Unilever, Citi, Evian, LG Display, AB InBev, Turkish Airlines i Absolute Radio.
Apple uruchomiło platformę iAd 1 lipca w USA (więcej na ten temat). Firma z Cupertino podaje, że w ciągu czterech miesięcy na kampanie w jej sieci zdecydowała się więcej niż połowa z 25 największych amerykańskich reklamodawców.
Oprócz rynków europejskich, sieć iAd ma zostać na początku 2011 roku wprowadzona także do Japonii.
Reklamy są umieszczane w aplikacjach działających w iPhone'ach i iPodach touch, pracujących pod kontrolą systemu operacyjnego iOS 4. Deweloperzy otrzymują 60 proc. przychodu z serwowanych przez iAd reklam.
Apple podawało przy starcie usługi, że chce w bieżącym roku zarobić na niej 60 milionów dolarów.
Dołącz do dyskusji: Apple wprowadza platformę iAd do Europy