ASA sprawdzi reklamę Lynx Bullet (wideo)
Brytyjski regulator rynku reklamowego ASA (Advertising StandardsAuthority) wszczął postępowanie w sprawie reklamy marki dezodorantudla mężczyzn Lynx Bullet.
W przygotowanej przez agencję Bartle Bogle Hegarty (BBH)reklamie widzimy młodego mężczyznę, którego nie zauważają mijającego na ulicy atrakcyjne kobiety, ale on widzi je w samej bieliźnie.W ostatniej scenie spotu mężczyzna spryskuje się dezodorantem LynxBullet i wtedy zwraca na niego uwagę młoda kobieta, która z koleijego widzi w bieliźnie. Reklamę kończy głos lektora i hasło "Nevermiss an opportunity with new Lynx Bullet. Pocket PullingPower."
ASA otrzymała 40 skarg na reklamę, zarzucających jej, że jestseksistowska i poniżająca wobec kobiet. Oskarża się ją również oto, że wykorzystanie słowa "bullet" łączy promowany produkt zużywaniem broni.
To już czwarta w ostatnich czterech latach reklama dezodorantówz serii Lynx, w sprawie której ASA przeprowadzi dochodzenie. Wpoprzednich przypadkach regulator nie zdecydował się nawprowadzenie zakazów dla emisji spotów promujących należącą dokoncernu Unilever markę.
źródło: Marketing Week
Dołącz do dyskusji: ASA sprawdzi reklamę Lynx Bullet (wideo)