SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

ATM Rozrywka kończy nadawanie. Konkurs na MUX-1 nierozstrzygnięty

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wciąż nie rozstrzygnęła konkursu na wolne miejsce na multipleksie pierwszym (MUX-1) po kanale ATM Rozrywka. Od kilku tygodni regulator nie może dojść do porozumienia w kwestii wyboru nadawcy. W środę 10-letnia koncesja Grupy ATM wygasa i kanał ATM Rozrywka zakończy nadawanie.

Konkurs cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem nadawców - oprócz ATM Grupy - wnioski na zagospodarowanie wolnego miejsca na MUX-1 złożyli: Telewizja Polsat (dla kanału Polsat Edu), Wirtualna Polska (H! TV), Red Carpet Media Group (Red Carpet TV), Green Content (Dmax), Gaming Tech Esports Media (CD Action TV) i Michał Winnicki - na trzy różne kanały: Silver TV, TVC Nostalgia lub Tele Rozrywka.

We wtorek podczas posiedzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji jej członkowie ponownie nie zdecydowali, kto będzie nadawał w cyfrowej telewizji naziemnej. Przypomnijmy, że w tej sprawie KRRiT nie może dojść do porozumienia już od kilku posiedzeń – członkowie obradowali na ten temat, ale nie mogą podjąć jednogłośnej decyzji, komu przyznać miejsce na MUX-1. Już po ostatnim posiedzeniu przewodniczący Krajowej Rady Witold Kołodziejski zaznaczał w odpowiedzi na nasze pytania, że nie jest pewny, czy we wtorek zapadnie decyzja.

Koniec kanału ATM Rozrywka

Poprzednia, 10-letnia koncesja dla kanału ATM Rozrywka wygasa dokładnie w środę, 24 lutego br. o godzinie 23:59. Kanał nadawał treści o charakterze filmowo-serialowym, jego zasięg docierał do ok. 98,8 proc. mieszkańców Polski.

Jak wynika z naszych informacji, zgodnie z zasadami poprzednio obowiązującej koncesji, ATM Grupa zakończy nadawanie ATM Rozrywki w nocy z 24 na 25 lutego i będzie czekała na decyzję KRRiT w sprawie nowej, 10-letniej koncesji (podobnie jak pozostali nadawcy, którzy wzięli udział w konkursie).

ATM Rozrywka oprócz MUX-1 nadaje również na u operatorów kablowo-satelitarnych. W przypadku braku kolejnej koncesji na nadawanie w naziemnej telewizji cyfrowej spółka zakończy nadawanie swojej stacji, jednocześnie wycofując się z rynku telewizyjnego.

W środę rano ATM Grupa potwierdziła to w komunikacie giełdowym. Podkreśliła, że koniec nadawania ATM Rozrywki jest związany z wygaśnięciem dotychczasowej koncesji i nierozstrzygnięciem przez KRRiT konkursu na nową. Firma zaznaczyła, że w konsekwencji od 25 lutego nie będzie osiągała żadnych przychodów z ATM Rozrywki.

- Jeśli chodzi o koncesję na nadawanie w telewizjach kablowo-satelitarnych to nie będziemy występować o jej przedłużenie, jeśli nie dostaniemy koncesji na telewizję naziemną. Staramy się o nią w nowym postępowaniu konkursowym. Nasz wniosek jest taki sam jak był, nazwa kanału jest również taka sama. Oprócz naszego wniosku jest jeszcze osiem innych. Czekamy teraz na decyzję KRRiT. Jeśli nie dostaniemy koncesji, zaprzestaniemy nadawania ATM Rozrywka w ogóle i wyjdziemy z rynku nadawców, bo to nam się nie opłaca. Biznesowo. Nasz kanał jest ustawiony pod profil widza telewizji naziemnej i tacy widzowie stanowią 90 proc. wszystkich naszych odbiorców - mówił kilka tygodni temu w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Przemysław Kmiotek, wiceprezes zarządu ATM Grupy.

ATM Grupa rok temu złożyła wniosek do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na udzielenie nowej koncesji, ale regulator twierdził, że w wyznaczonym terminie nie otrzymał odpowiednich dokumentów. Wobec tego nadawca złożył skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na bezczynność organu i teraz czeka na kolejne etapy postępowania.

ATM rozrywka straciła w epidemii

W pierwszych trzech kwartałach ub.r. przychody ATM Grupy w pionie nadawania, który od wiosny 2019 roku stanowi wyłącznie ATM Rozrywka, zmalały rok do roku o 28,7 proc. do 11,59 mln zł, a zysk netto - z 5,09 mln zł do 51 tys. zł.

Firma w sprawozdaniu finansowym wyjaśniła, że ATM Rozrywka zanotowała spadek oglądalności, ponieważ po wybuchu epidemii widzowie częściej śledzili kanały informacyjne.

Według danych Nielsen Audience Measurement w całym ub.r. udział ATM Rozrywki w rynku oglądalności wyniósł 0,513 proc., po spadku o 21,4 proc. z 0,653 proc. w 2019 roku.

TVP1 i Polsat liderami w DVB-T w styczniu

Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w styczniu br. w grupie 4+ była TVP1, a w 16-49 - Polsat. Największym wzrostem pochwalić się mógł Polsat News, a najwięcej straciło Metro - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl

Dołącz do dyskusji: ATM Rozrywka kończy nadawanie. Konkurs na MUX-1 nierozstrzygnięty

44 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Frez
Mam taki prosty pomysł: skoro nie potrafią podjąć decyzji na rynku wartym miliony złotych, to może by im czasowo wstrzymać wypłatę pensji? Po co płacić za niemoc?
0 0
odpowiedź
User
Juror
Konkurs powinni wygrać ci którzy miejsca na MUX jeszcze nie mają a więc wygrać powinien któryś z tych trzech nadawców DMAX CD Action Red Carpet TV reszta nawet nie powinna startować
0 0
odpowiedź
User
Oho
Super mamy to Państwo!
TV składa dokumenty, one gdzieś niby są, niby giną... Trzeba rozpisać nowy konkurs! A na koniec nawet nie potrafią rozstrzygnąć konkursu.
Co to za patola 😂

Ciekawy jaki scenariusz mają dla tvn24
0 0
odpowiedź