Axel Springer z wyższymi przychodami i 124 mln euro zysku
W III kwartale 2015 roku medialny koncern Axel Springer zanotował wyższe przychody i zysk w porównaniu z poprzednim rokiem. Prognozy na kolejne miesiące są optymistyczne. - Widzimy duży potencjał wzrostowy zarówno w naszym segmencie reklamowym, jak i wydawniczym - podkreśla Mathias Döpfner, CEO Axel Springer.
Według komunikatu finansowego w III kwartale br. przychody Axel Springera osiągnęły poziom 795,4 mln euro, co oznacza wzrost o 7,3 proc. w porównaniu z podobnym okresem w poprzednim roku.
Skonsolidowany dochód netto wydawcy wzrósł o 68,2 proc. rok do roku do kwoty 146,9 mln euro. Z kolei zysk EBITDA w raportowanym okresie osiągnął 123,9 mln euro i był wyższy o 32,2 proc. w porównaniu z tym samym wskaźnikiem wykazanym rok wcześniej.
Opierając się na dotychczas osiągniętych wynikach finansowych szefostwo Axel Springera w komunikacie przewiduje w kolejnych miesiącach dalszą poprawę wskaźników ekonomicznych wydawnictwa.
- Widzimy duży potencjał wzrostowy zarówno w naszym segmencie reklamowym, jak i wydawniczym, nasze marki medialne są bowiem coraz silniejsze, szczególnie na anglojęzycznych rynkach - podkreśla Mathias Döpfner, CEO Axel Springer.
W ostatnim okresie największą inwestycją Axel Srpingera był zakup za 343 mln dolarów 88 proc. udziałów amerykańskiego serwisu Business Insider.
Dołącz do dyskusji: Axel Springer z wyższymi przychodami i 124 mln euro zysku