Axel Springer z wyższymi wpływami i zyskiem, motorem wzrostów internet
W pierwszym półroczu 2016 roku koncern Axel Springer SE zanotował wzrost przychodów o 0,5 proc., a wskaźnik EBITDA skoczył o 2,3 procent. - Poprawiliśmy pozycję na rynku dzięki akwizycjom, korzyści z segmentu cyfrowego będę nadal rosły - zapowiada Mathias Döpfner, CEO Axel Springer SE.
W I połowie br. Axel Springer SE wykazał przychody w kwocie 1,58 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku o 0,5 proc. W tym samym okresie wskaźnik EBITDA (zysk przed opodatkowaniem) firmy osiągnął poziom 272,9 mln euro - o 2,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
W raporcie finansowym koncern podkreśla, że jego segment cyfrowy zapewnił 67 proc. przychodów i 72 proc. zysków koncernu, a 85 proc. przychodów reklamowych stanowiły te pochodzące z internetu.
- W pierwszej połowie roku poprawiliśmy naszą pozycję na rynku m.in. dzięki akwizycjom, a korzyści z inwestycji w segment cyfrowy będę nadal rosły - zapowiada Mathias Döpfner, CEO Axel Springer SE.
Axel Springer podkreśla, że w I połowie br. intensywnie rozwijał projekty Business Insider oraz Upday, zaś w czerwcu przejął większościowy pakiet akcji firmy analitycznej eMarketer.
Dołącz do dyskusji: Axel Springer z wyższymi wpływami i zyskiem, motorem wzrostów internet