Bank Handlowy chce zwiększać przychody
Bank Handlowy w kolejnych kwartałach zamierza zwiększać przychody, które w I kw. wzrosły o 10% r/r xdo 604 mln zł, przy ścisłej kontroli kosztów, poinformował w środę prezes banku Sławomir Sikora.
"Wyniki za pierwszy kwartał spełniają nasze oczekiwania. Chcemy nadal pracować nad poprawą przychodów i kontrolą kosztów oraz wzmacniać efekty synergii działalności detalicznej i korporacyjnej" - powiedział Sikora podczas konferencji prasowej.
Przychody ogółem wzrosły do 604,3 mln zł w I kw., tj. o 10% w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku, dzięki wzrostowi przychodów z prowizji o 23% r/r do 178,4 mln zł oraz wzrostowi przychodów z tytułu odsetek o 18% r/r do 289,6 mln zł.
W strukturze przychodów w I kw. bankowość korporacyjna stanowiła 55%, a detaliczna 45% przychodów ogółem, zaś w strukturze zysku brutto było to odpowiednio 71% i 29%.
"Spodziewam się, że wyższa dynamika przychodów detalicznych spowoduje, że ta część biznesu przekroczy wkrótce 50% udziału, ale zysk brutto pokazuje, że nadal jesteśmy bankiem korporacyjnym" - podkreślił prezes.
Jak powiedział Sikora, bank zamierza w dalszym ciągu utrzymywać dyscyplinę kosztową w części korporacyjnej, a oszczędności przenosić do części detalicznej, która generuje wyższe koszty, związane m.in. z rozwojem sieci dystrybucji CitiFinancial i wzrostem zatrudnienia.
Koszty wzrosły do 346 mln zł w I kw. wobec 338 mln zł rok wcześniej, w tym koszty części korporacyjnej spadły do 160 mln zł (o3%), a części detalicznej wzrosły o 7% rok do roku i wyniosły 186 mln zł.
Zysk brutto w segmencie korporacyjnym wzrósł do 177 mln zł wobec 145 mln zł rok wcześniej, a w detalu zwiększył się do 72 mln zł w porównaniu z 44 mln zł rok wcześniej.
Zysk netto Banku Handlowego wyniósł 197,4 mln zł wobec 236 mln zł rok wcześniej. Jednak po odliczeniu transakcji jednorazowych (łącznie 89 mln zł), wynik za I kw. 2006 r. wyniósłby 147,2 mln zł.
W I kw. Bank Handlowy sprzedał w segmencie detalicznym 51 tys. nowych kart kredytowych, w tym prawie 4 tys. w kanale dystrybucji CitiFinancial. Liczba kart wyniosła 695.167 na koniec marca, z czego 113 tys. to karty co-brandowe, wydawane z koncernem BP.
W segmencie MSP bank pozyskał 300 nowych klientów.
Obecnie sieć oddziałów banku składa się z 236 oddziałów, z czego 39 to oddziały korporacyjne, 86 detaliczne, a 111 to placówki CitiFinancial.
Sikora poinformował, że Polska będzie beneficjentem procesu restrukturyzacji zatrudnienia, planowanego w Citigroup w tym i kolejnym roku. Polska została wyznaczona jako jedna z lokalizacji centrum operacyjnego Citi Centres Exelance. Już w tym roku kilkuset pracowników mogłoby być przeniesionych do dwóch ośrodków Banku Handlowego - w Olsztynie i w Warszawie.
Dołącz do dyskusji: Bank Handlowy chce zwiększać przychody