Bank Millennium chce mieć 1 mln klientów detalicznych
Bank Millennium chce zwiększyć liczbę aktywnych klientów detalicznych do 1 mln na koniec 2008 roku z obecnych 746 tys.
Zamierza także poprawić udział w rynku funduszy inwestycyjnych do 5,0% na koniec 2007 roku z 3,6% obecnie, poinformowali przedstawiciele banku w środę.
„Nasz plan zakłada zwiększenie liczby klientów detalicznych do 1 miliona na koniec 2008 roku” - powiedział członek zarządu banku Fernando Bicho podczas konferencji prasowej.
Bank podał, że na koniec ubiegłego roku miał 746 tys. klientów, w tym 40 tys. nowych pozyskał w IV kwartale 2006 roku. W segmencie małych i średnich firm bank chce mieć 1500 nowych klientów w tym roku.
Środki klientów Banku Millennium ogółem zgromadzone na depozytach i w funduszach inwestycyjnych wzrosły do 19.613 mln zł wobec 15.606 mln zł rok wcześniej, przy czym kwota 12.459 mln zł przypadła na klientów detalicznych.
W segmencie klientów zamożnych przychody banku wzrosły trzykrotnie do 86 mln zł, a środki klientów ogółem zwiększyły się o 70% do 3,2 mld zł w 2006 r.
W samych funduszach inwestycyjnych klienci zgromadzili 3.543 mln zł wobec 1.603 mln zł na koniec 2005 roku. Ten wynik pozwolił zwiększyć udział w rynku o 1 pkt proc. do 3,6%.
„Naszym celem jest zdobycie ponad 5% udziału w rynku funduszy inwestycyjnych w 2008 roku” - powiedział Bicho.
Dodał, że bank ma w planach na ten rok zwiększenie wartości udzielonych pożyczek gotówkowych do kwoty 1 mld zł w porównaniu z 605 mln zł w 2006 r. (wzrost portfela o 175%). Millennium chce także podwoić wolumen kredytowy mikroprzedsiębiorstw do 400 mln zł.
Celem banku na ten rok oraz przyszły jest utrzymanie powyżej 12% udziału w rynku kredytów hipotecznych. Na koniec listopada ub. r. ten udział wyniósł 9,7%, a w zakresie nowej sprzedaży - 13,5%. Portfel kredytów hipotecznych osiągnął wartość 7.595 mln zł wobec 3.495 mln zł na koniec 2005 roku.
„Spodziewamy się, że nadal kredyty hipoteczne będą rozwijały się bardzo dynamicznie. W tym roku i przez najbliższe pięć lat będzie to jeden z głównych motorów napędowych naszego wzrostu. Chcielibyśmy utrzymać naszą obecną pozycję w kredytach hipotecznych” - powiedział wiceprezes banku Luis Coutinho.
Zarząd poinformował, że w 2006 roku Bank Millennium otworzył 53 oddziały, w tym 22 nowych i 31 przebudowanych. Łączne nakłady na rozbudowę i rebranding wyniosły 63,4 mln zł. Plan na ten rok zakłada otwarcie 81 oddziałów, w tym 7 przebudowanych i dalsze nakłady inwestycyjne wysokości 91 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Bank Millennium chce mieć 1 mln klientów detalicznych