SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Bank Pekao na trzecie urodziny PeoPay Kids przedstawia grę edukującą o finansach

Aplikacja bankowa dla dzieci PeoPay Kids Banku Pekao ma już trzy lata. Z tej okazji bank prezentuje raport poświęcony edukacji finansowej oraz prezentuje nową funkcjonalność - grę edukacyjną z elementami grywalizacji.  Gra wesprze dzieci w odkrywaniu i zrozumieniu skomplikowanego świata finansów, nauczy oszczędzania i zarządzania wydatkami. PeoPay Kids Banku Pekao promuje nowa linia komunikacyjna z claimem "Jak nie teraz, to kiedy".

Usługa PeoPay Kids została wprowadzona przez Bank Pekao równo trzy lata temu i jest przeznaczona głównie dla dzieci w wieku szkolnym. Ma pomagać w zrozumieniu i wdrożeniu zasad oszczędzania i zarządzania pieniędzmi. Rodzice mogą w ramach aplikacji zakładać konta już 6-latnim pociechom.

- Dla Banku Pekao S.A. jest ważne, by ten segment klienta - młodzi - rozpoznawali, ze oferta naszego banku jest bardzo dobra. To konto jest darmowe - nie ma opłat za jego prowadzenie, za kartę, za transakcje w bankomacie. Do 26. roku życia wszyscy klienci są u nas traktowani w sposób szczególny, ponieważ wierzymy, że jest to inwestycja w przyszłość - podkreślał podczas spotkania z dziennikarzami z okazji jubileuszu PeoPay Kids Leszek Skiba, prezes Banku Pekao S.A.

Najmłodsi w PeoPay Kids mogą tworzyć skarbonki w ramach konta oszczędnościowego Mój Skarb, by odkładać w nich pieniądze na wybrane przez siebie cele i sprawdzać postęp zbiórki. Inne przydatne funkcje to doładowanie konta telefonicznego, personalizacja aplikacji i wykonywanie przelewów - zarówno z Konta Przekorzystnego, jak i za pośrednictwem popularnego Blika.

- PeoPay Kids odgrywa dla nas olbrzymią rolę. To w tej chwili nasz flagowy projekt. Jest doskonale przemyślany, cały czas go rozwijamy. Aplikacja została stworzona w taki sposób, aby korzystanie z niej było zachęcające wizualnie, intuicyjne i nowoczesne.  Nie bez powodu zdobywamy za PeoPay Kids tak wiele nagród i wyróżnień branżowych. Cieszymy się, że rodzice doceniają nasze rozwiązania dedykowane dzieciom - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marta Szygenda, dyrektor departamentu marketingu w Banku Pekao S.A.

Zdaniem szefowej marketingu Pekao, aplikacja jest innowacją na rynku usług bankowych. - Dajemy dzieciom fantastyczną możliwość, by zdobywały wiedzę na temat finansów w bardzo atrakcyjny dla nich sposób, czyli przez zabawę, a jednocześnie dajemy starszej młodzieży możliwość, by mogła sama decydować, na co i ile odkłada - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Marta Szygenda.

Podczas konferencji Leszek Skiba zaprezentował też dane dotyczące PeoPay Kids po trzech latach na rynku. W Pekao otwarto aż 554 tysiące rachunków otwarto w roku 2022, z czego 203 tys. to konta dla młodych. Tak więc około miliona młodych Polek i Polaków do 26. roku życia korzysta z konta w Pekao.

Badanie: jaki jest stan edukacji finansowej dzieci?

Eksperci Banku Pekao opublikowali nowy raport dotyczący poziomu edukacji finansowej dzieci w Polsce. Wyniki pokazują, że 58 proc. dzieci posiada wiedzę o finansach, a 56 proc. potrafi zarządzać swoim budżetem. Aż 59 proc. ankietowanych rodziców wskazało, że ważną rolę w takiej edukacji powinien odgrywać sektor bankowy.

Badanie ujawniło także stosunek rodziców do edukacji finansowej dzieci. Aż 88 proc. respondentów - z grupy rodziców uważa przekazywanie dzieciom wiedzy i umiejętności finansowych za istotne, głównie ze względu na możliwość nauczenia najmłodszych samodzielnego zarządzania finansami, oszczędzania oraz kontrolowania wydatków.

Za najważniejsze źródła wiedzy w tym zakresie rodzice uważają siebie samych. Jednocześnie zauważają pozytywną rolę banków w edukacji finansowej najmłodszych, także kwestii uświadamiania młodym niebezpieczeństw mogących spotkać ich w tym obszarze.

- Te wyniki badania kierują nas, byśmy rozwijali ofertę w tym kierunku - podsumował podczas spotkania z dziennikarzami Remigiusz Hołdys, dyrektor Departamentu Bankowości Codziennej i Produktów Oszczędnościowych w Banku Pekao S.A. - Poprzez edukację finansową chcemy zachęcać młodych klientów i rodziców do naszego baku - dodał ekspert.

Moduł edukacyjny w aplikacji PeoPay Kids

Pekao chce uczyć i odgrywać ważną rolę w budowaniu świadomości finansowej dzieci, dlatego wdraża w aplikacji PeoPay Kids nową funkcjonalność – przygodową grę edukacyjną, która pozwala w angażujący i atrakcyjny sposób wprowadzić najmłodszych w świat finansów.

Gra potrwa aż 10 sezonów, które bank będzie stopniowo udostępniać w aplikacji. Na początek bank udostępnia pierwsze trzy sezony. W trakcie gry dziecko będzie zdobywać wiedzę o finansach, rozwiązując quizy, odpowiadając na pytania i wykonując ciekawe zadania. Tematyka poruszana w grze to m.in. pieniądze, przedsiębiorczość, bankowość elektroniczna, bezpieczeństwo.

- Jednym słowem - weszliśmy w gaming. Gra przygodowa w odpowiedni dla dzieci, nowatorski sposób może budować edukację finansową. W kolejnych sezonach przeprowadzamy dzieci przez pojęcia związane z finansami, bezpieczeństwem. Na każdym etapie są ćwiczenia edukacyjne, turnieje, w których dzieci zdobywają punkty-diamenty. Mają wyzwania np. wypłata pieniędzy z bankomatu na mieście - objaśniał na konferencji prasowej Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji  i Kanałów Zdalnych w Banku Pekao S.A.

Moduł początkowo będzie udostępniany na telefonach z systemem Android, w dalszej kolejności na urządzenia z iOS.

- Ta gra będzie mogła przyczynić się do radosnego przekazywania wiedzy na temat finansów i bezpieczeństwa. Docierając do dzieci z aplikacją bankową będziemy mogli dużo bardziej masowo prowadzić edukację - ocenia Bartosz Zborowski.

Nowa linia komunikacyjna "Jak nie teraz to kiedy"

Z okazji trzecich urodzin aplikacji PeoPay Kids zaprezentowano także nową linię komunikacyjną z claimem "Jak nie teraz, to kiedy?". Platforma będzie obejmowała m.in. działania w kanałach offline i online oraz w samej aplikacji PeoPay Kids. Szczegóły mają zostać zaprezentowane w najbliższym czasie.

- To nasza absolutnie nowa linia dedykowana młodym do 26 roku życia. Jest wyjątkowo skonstruowana, ponieważ trafia zarówno do dzieci, młodzieży, jak i młodych dorosłych - mówi dla Wirtualnemedia.pl Marta Szygenda, odpowiedzialna za marketing w Banku Pekao.