SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Banki obcięły telewizyjne budżety reklamowe a zwiększyły telekomy

Firmy z segmentu „Finanse” wydające najwięcej na reklamy telewizyjne zmniejszyły w ub.r. budżety w tym zakresie. Natomiast telekomy przeznaczyły na reklamy w telewizji więcej niż rok wcześniej.

Spośród reklamodawców z segmentu finansowego najwięcej na promocję w telewizji cennikowo wydała w 2010 roku polski oddział Avanssuru – AXA Ubezpieczenia. Jednak budżet firmy w tym zakresie był i tak o 2 proc. mniejszy niż rok wcześniej. PKO BP, lider sektora pod względem wydatków na reklamę telewizyjną w 2009 roku, obniżył je w ub.r. aż o 35 proc. Natomiast ING Bank Śląski przeznaczył na to 15 proc. mniej, a EFG Eurobank Ergasis – 23 proc. mniej niż rok wcześniej. W czołówce zestawienia tylko Bank Millennium zwiększył telewizyjny budżet reklamowy – w 2009 roku nie znalazł się wśród pięciu największych reklamodawców, a w 2010 roku zajął wśród nich trzecie miejsce. 

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Finanse”
  2010 rok 2009 rok
AXA Ubezpieczenia - Avanssur 66 920 810 zł 68 145 204 zł
ING Bank Śląski 55 334 834 zł 64 997 555 zł
Bank Millennium 53 606 692 zł  -
PKO BP 48 562 149 zł 74 195 832 zł
EFG Eurobank Ergasis 37 944 215 zł 49 242 492 zł


Natomiast wśród operatorów telekomunikacyjnych wszyscy najwięksi reklamodawcy telewizyjni zwiększyli w ub.r. swoje budżety w tym zakresie. Najbardziej – o 51 proc. – wzrosły wydatki P4. Liderujący w sektorze Polkomtel przeznaczył na reklamy w telewizji 15 proc. więcej niż w 2009 roku, PTK Centertel – 5 proc. więcej, PTC – 16 proc. więcej, natomiast Telekomunikacja Polska – 24 proc. więcej. 

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Telekomunikacja”
  2010 rok 2009 rok
Polkomtel 517 515 213 zł 451 047 676 zł
PTK Centertel 386 244 897 zł 366 570 943 zł
Polska Telefonia Cyfrowa 337 426 568 zł 290 523 188 zł
P4 231 708 414 zł 153 141 075 zł
Telekomunikacja Polska 129 023 834 zł 104 345 997 zł


 

Dołącz do dyskusji: Banki obcięły telewizyjne budżety reklamowe a zwiększyły telekomy

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Andrzej
Bardzo proszę abyście w wolnej chwili wypełnili ankietę dotyczącą rozrywki w mediach. Zajmie Wam to jedynie około 15 minut, a mi ogromnie pomoże. Każde wypełnienie będzie dla mnie bardzo cenne.
Link do ankiety: ebadania.pl/01a9dbb5a699af78
Z góry dziękuję / Andrzej
0 0
odpowiedź