Bez reklam w telewizjach
TVP do piątku włącznie nie będzie nadawać reklam, programów sponsorskich, audiotele etc. Podobnie stacje komercyjne
- TVP SA do piątku włącznie nie będzie nadawać reklam, programów sponsorskich, audiotele etc - poinformował wortal Wirtualnemedia.pl, Jarosław J. Szczepański, rzecznik TVP.
W sobotę i niedzielę reklamy, i to jedynie te spokojniejsze, nadawane będą przy programach , których treść nie będzie dotyczyć i nie jest związana z osobą Jana Pawła II - dodał Szczepański.
Zdaniem Prezesa Zarządu TVP SA, Jana Dworaka: "TVP SA chce i poczytuje to sobie za honor, że może nie tylko wyznaczać najwyższe standardy programowe i jakościowe, ale też może udowodnić naszym widzom, że wie, w którym momencie trzeba odstąpić od codzienności, by zachować najwyższą powagę i szacunek dla otaczającego nas świata. Stąd też decyzja o całkowitym wstrzymaniu emitowania reklam w okresie narodowego skupienia."
Również Polsat rezygnuje z reklam "do czasu pogrzebu Papieża" i wprowadza na najbliższe dni specjalną ramówkę. Dotyczy to również kanałów tematycznych z grupy Polsatu oraz stacji powiązanych z nim kapitałowo lub organizacyjnie (TV Puls, TV 4) - podała "Gazeta Wyborcza".
Reklam nie nadają wszystkie stacje Grupy ITI (w tym TVN i TVN 24). Holding nie może powiedzieć, czy jego telewizje w najbliższych dniach będą nadawać reklamy. - Nie wykluczamy tego. Ale nie sądzę, żeby taka decyzja została podjęta przed pogrzebem Papieża w piątek - mówi "GW" Andrzej Sołtysik, rzecznik TVN.
Daty wznowienia nadawania reklam nie podają także największe rozgłośnie komercyjne - RMF FM i Radio ZET. Polskie Radio nie będą nadawać reklam "do końca dnia, w którym odbędzie się pogrzeb Papieża".
Jak podaje "GW" według szacunków domu mediowego OMD Poland łączne wpływy reklamowe wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce sięgają 8 mln zł dziennie. Jak obliczyła firma CR Media, w przypadku rozgłośni radiowych ta kwota wynosi 1,04 mln zł, z czego na stacje ogólnopolskie przypada 652 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Bez reklam w telewizjach