Biedronka: sprzedaż wzrosła o 10,9 proc. mimo 10 więcej niehandlowych niedziel, 32 nowe sklepy
W trzecim kwartale br. sprzedaż sieci Biedronka wzrosła o 10,9 proc. do 3,2 mld euro, poinformował jej właściciel, Jeronimo Martins Polska. Sprzedaż porównywalna w złotówkach (LfL, like-for-like), wzrosła w tym okresie o 7,8 proc.
Od stycznia do końca września br. sprzedaż Biedronki w złotych wzrosła o w skali roku o 8,3 proc., a w euro - o 7 proc. do 9,236 mld euro. To aż 67,6 proc. łącznych wpływów sprzedażowych Grupy Jeronimo Martins.
Sprzedaż porównywalna (w ujęciu like-for-like, czyli na tym samym metrażu sklepów) wzrosła w skali roku o 5,1 proc. W sprawozdaniu Jeronimo Martins zaznaczono, że dobry wynik udało się osiągnąć mimo zakazu handlu w niedziele, przez który sklepy były zamknięte przez 10 dni więcej niż rok wcześniej.
Zysk netto całej Grupy Jeronimo Martins po trzech kwartałach 2019 roku to 302 mln euro, w porównaniu do 292 mln euro rok wcześniej. Przychody wyniosły 13,7 mld euro (po wzroście o 6,7 proc. w skali roku), a zysk EBITDA 757 mln euro (6,7 proc. w górę).
- Wyniki te podkreślają niezwykłą zdolność naszych sieci do konsekwentnego wzrostu szybciej niż rynki, na których działają. Nasze skoncentrowane na konsumentach podejście i sprzedaży, przy jednoczesnym zachowaniu wydajności modeli biznesowych, są głównymi czynnikami napędzającymi wyniki naszych firm. Nasze sieci handlowe są dobrze przygotowane na ostatni i najważniejszy kwartał roku. Jesteśmy przekonani, że to będzie kolejny dobry rok pod względem wzrostu i rentowności - skomentował wyniki Pedro Soares Dos Santos, prezes i dyrektor generalny Grupy Jeronimo Martins.
Biedronka ma 2,93 tys. sklepów, Hebe - 255
Od stycznia do września br. Biedronka otworzyła 46 nowych sklepów i zamknęła 14, co oznacza dodatni bilans 32 sklepów. Łącznie Biedronka ma w Polsce 2 932 sklepów o łącznej powierzchni 1,97 mln m2 na koniec września br.
Z kolei liczba drogerii Hebe urosła w br. z 230 do 255.
Na inwestycje Jeronimo Martins przeznaczyła łącznie w ciągu trzech kwartałów br. 405 mln euro, z czego na Biedronkę 55 proc. (221 mln euro). Wydatki inwestycyjne na rozwój sieci w 2019 r. obliczono na 650 mln euro. Wcześniejsze prognozy mówiły o 700-750 mln euro, redukcja wydatków kształtuje się więc na poziomie 50-100 mln euro.
Od początku roku do końca września 2019r. polska Biedronka zrealizowała 150 kampanii telewizyjnych i wypuściła 140 materiałów promocyjnych. Do najważniejszych akcji z obszaru marketingu i CSR zaliczono "Gang Słodziaków" , "Drugie życie ubrań" (realizowana z marką Vanish) i zbiórkę żywności we współpracy z Caritasem.
Dołącz do dyskusji: Biedronka: sprzedaż wzrosła o 10,9 proc. mimo 10 więcej niehandlowych niedziel, 32 nowe sklepy
Banda przygłupów i tyle