Biedronka wprowadza reglamentację cukru
Od środy 20 lipca w sklepach Biedronka obowiązuje limit sprzedaży cukru. Pojedynczy klient będzie mógł kupić do 10 kilogramów na jeden paragon.
Od kilku dni w mediach społecznościowych klienci supermarketów donoszą o brakach towarów. Brakuje cukru, mleka, śmietany czy nabiału. Z problemami boryka się m.in. największa sieć dyskontowa w Polsce, czyli Biedronka.
- Rozkręca się kryzys wizerunkowy marki Biedronka. Klienci już zauważyli puste półki i brak towarów w wielu sklepach sieci. W tle odejścia pracowników, brak chętnych do pracy. »Solidarność« w sporze zbiorowym z zarządem, powodem niewypłacanie premii obsadom sklepów"- oceniał na na Twitterze Janusz Pietruszyński, analityk trendów.
#impact2022 | Rozkręca się kryzys wizerunkowy marki Biedronka
— ⌜Janusz Pietruszyński⌟ (@PietruszynskiJ) July 19, 2022
Klienci już zauważyli puste półki i brak towarów w wielu sklepach sieci. W tle odejścia pracowników, brak chętnych do pracy. "Solidarność" w sporze zbiorowym z Zarządem, powodem nie wypłacanie premii obsadom sklepów
Według Badania i Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM Sales Force Agencydanych cena produktów sypkich w czerwcu br. była o 11,64 proc. wyższa niż w analogicznym miesiącu 2021r.
Biedronka reglamentuje cukier
W tym tygodniu ograniczenia w sprzedaży cukru wprowadziła Biedronka. W przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl w środę stanowisku firma informuje, że od 20 lipca wprowadza limit sprzedaży cukru do 10 kg na jeden paragon. Wyjaśniono, że przyczyną może być atrakcyjna cena towaru.
- Od pewnego czasu obserwujemy, że w związku z malejącą dostępnością tego produktu na polskim rynku, niektórzy klienci nabywają w naszych sklepach niedetaliczne ilości cukru. Na podstawie analizy paragonów można stwierdzić, że nabywcami są przedsiębiorcy, a nie gospodarstwa domowe. To najlepszy dowód atrakcyjności ceny cukru w sieci Biedronka – od 3,49 zł za kg w obecnej ofercie - jednak naszym celem jest zapewnienie jak największej dostępności tego produktu dla wszystkich klientów - informuje portal Wirtualnemedia.pl Marcin Hadaj, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka.
Na podobne rozwiązanie wprowadziła sieć Aldi - tu klient może kupić na jeden paragon maksymalnie 5 kilogramów cukru.
Na koniec ub.r. działało 3 250 sklepów Biedronka. W ciągu roku otworzono 164 (z czego 89 w czwartym kwartale), jednocześnie zamknięto 29. Natomiast 334 placówek zostało odnowionych. Do końca ub.r. wydano klientom 11,4 mln kart Moja Biedronka (w lutym ub.r. ich liczba przekroczyła 10 mln), w ciągu roku emitowanych było 656 różnych reklam telewizyjnych sieci.
W 2021 rou sieć Biedronka zanotowała 14,54 mld euro przychodów, o 11 proc. więcej niż przed rokiem.
Dołącz do dyskusji: Biedronka wprowadza reglamentację cukru