Biedronka notuje świetne wyniki w czasie pandemii
Biedronka w czwartym kwartale 2020r. poprawiła wyniki sprzedaży wyrażonej w złotówkach o 10,4 proc. rok do roku. - pokazują wstępne wyniki Grupy Jeronimo Martins, do której należy sieć.
Wartość skonsolidowanej sprzedaży całej Grupy Jeronimo Martins wyniosła w 2020 roku do 19,3 mld euro, co stanowi wzrost o 3,5 proc (+ 6,7 proc. uwzględniając stały poziom kursu walut).
Tylko w czwartym kwartale roku sprzedaż wyniosła 5,1 mld euro, co stanowi względem roku 2019 poprawę o 2,4 proc. (+ 6,8 proc. w walutach krajowych), przy wzroście LFL (sprzedaż porównywalna, like-for-like) o 3,5 proc.
Biedronka umacnia się w pandemii
Polska Biedronka odpowiada za prawie 70 proc. obrotów całej Grupy Jeronimo Martins. Sprzedaż sieci w całym 2020 roku wyniosła 13,46 mld euro (+6,7 proc. przeliczając wynik na złotówki). Jest to wynik o 10,4 proc. lepszy niż rok wcześniej, a pod względem sprzedaży porównywalnej LFL o 7,1 proc. W samym czwartym kwartale sprzedaż wzrosła o 6,9 proc.
W raporcie firmy podkreślono, że Biedronka umocniła się na pozycji lidera handlu detalicznego na polskim rynku. Osiągnięto to dzięki elastycznemu podejściu do sprzedaży w czasie pandemii - część sklepów wydłużyło godziny pracy, w okresach lockdownu zdecydowano się otworzyć niektóre sklepy całodobowo.
Wyższe wzrosty niż w Polsce Grupa Jeronimo Martins notuje tylko w Kolumbii, gdzie sieć Ara zanotowała wzrost sprzedaży o 24,4 proc. w walucie lokalnej.
W 2020 roku Biedronka otworzyła 129 nowych sklepów, na koniec grudnia miała już 3115 placówek w całej Polsce. Sieć odnowiła 267 swoich sklepów.
Dołącz do dyskusji: Biedronka notuje świetne wyniki w czasie pandemii