SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Blik planuje wprowadzenie „Request for payment”. Szybsze rozliczenia w aplikacji mobilnej

Polski Standard Płatności, operator platformy Blik otrzymał od prezesa Narodowego Banku Polskiego zgodę na wprowadzenie rozwiązania „Request for payment”. Pozwoli ono na wysyłanie prośby o dokonanie płatności i jej szybką realizację w aplikacji mobilnej. Pierwsze polskie banki mają wprowadzić usługę w pierwszym kwartale 2020 roku.

Polski Standard Płatności (PSP), operator platformy Blik poinformował o planach wprowadzenia w Polsce w niedalekiej przyszłości nowego sposobu realizowania płatności bezgotówkowych. Firma otrzymała od prezesa NBP zgodę na uruchomienie platformy „Request for payment” („Prośba o przelew na telefon Blik”). Będzie to pierwsza nowa funkcja, jaką banki w nieodległej perspektywie udostępnią użytkownikom aplikacji mobilnych.

Jak wyjaśnia PSP przez aplikację banku można będzie poprosić innego użytkownika o przesłanie pieniędzy wraz z opisem wskazującym na to, czego dotyczy rozliczenie. W najbliższym czasie „Prośba o przelew na telefon Blik” wdrożona zostanie w dwóch pierwszych bankach będących uczestnikami Systemu Płatności Mobilnych Blik.

Według zapowiedzi osoba, która używa Blika będzie mogła wysłać do innego użytkownika prośbę o przelew. Odbiorca otrzyma w aplikacji mobilnej swojego banku powiadomienie o takiej prośbie. Będzie mógł ją zaakceptować lub odrzucić wstrzymując tym samym transakcję. Prośba o przelew będzie czekała na reakcję odbiorcy przez 72 godziny. Jeśli zostanie zignorowana, jej autor otrzyma powiadomienie o tym, że odbiorca nie odpowiedział.

- Przekazywanie pieniędzy w bezpiecznym środowisku aplikacji bankowych wciąż zyskuje na popularności. Wzajemne rozliczenia będą jeszcze wygodniejsze - wyjaśnia w komunikacie Marcin Waldowski, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu w PSP. - Prośba o przelew na telefon Blik całkowicie zmienia sposób, w jaki będziemy oddawać sobie pieniądze.

Usługa będzie w całości realizowana w ekosystemie bankowym, wyłącznie po zalogowaniu do aplikacji mobilnej. Nie będzie możliwości wysłania prośby do osób, które nie korzystają z usługi „Przelew na telefon Blik”. To ma gwarantować, że pieniądze przelejemy wyłącznie do znanej nam osoby, której tożsamość została zweryfikowana przez bank. Banki będą mogły wdrożyć usługę „Prośba o przelew na telefon Blik” także w takiej wersji, która umożliwi wysłanie prośby do kilku osób jednocześnie. Rozwiązanie otwiera też możliwość podzielenia większej kwoty we wzajemnym rozliczeniu.

PSP potwierdza, że dysponuje technologią umożliwiającą połączenie, w ramach środowiska aplikacji mobilnej banku, komunikacji związanej z prośbą o przelew z przelewem realizowanym jako efekt tej komunikacji.

- Największe banki oraz firmy technologiczne na świecie ścigają się w pracach nad wprowadzeniem rozwiązań umożliwiających przeniesienie relacji między użytkownikami związanej z płatnościami do jednego kanału - podkreśla Dariusz Mazurkiewicz, prezes PSP. - Czyli umożliwienie w jednym kanale poproszenia o płatność oraz jej zrealizowania. Eksperci nie mają wątpliwości, że to przełomowe rozwiązanie, które całkowicie zredefiniuje rynek płatności. My dziś jesteśmy gotowi i udostępniamy rozwiązanie, które nie tylko jest oczekiwane przez użytkowników, ale ma ogromny potencjał do tworzenia przez banki nowych funkcji płatniczych.

W III kwartale 2019 roku użytkownicy wykonali 56,6 mln transakcji Blikiem. Od początku roku było ich razem 146 mln. Blik jest najpopularniejszy w e-commerce, rośnie jednak także liczba operacji w tradycyjnych terminalach płatniczych.

Dołącz do dyskusji: Blik planuje wprowadzenie „Request for payment”. Szybsze rozliczenia w aplikacji mobilnej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl