„Bodo” oglądało o 3,30 mln widzów mniej niż „Ranczo”. 7 mln zł z reklam
Serial „Bodo” śledziło średnio 2,70 mln osób, o 3,30 mln widzów mniej niż „Ranczo” emitowane w tym paśmie rok temu. TVP1 w czasie nadawania serialu była liderem oglądalności w rynku, ale w grupie komercyjnej zajęła miejsce trzecie. Wpływy z reklam wyniosły 7,46 mln zł.
Historyczny serial „Bodo” oglądało średnio 2,70 mln widzów, co przełożyło się na 16,86 proc. udziału TVP1 wśród wszystkich widzów oraz 9,80 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. Produkcję oglądać można było w niedziele o godz. 20.25, w okresie od 6 marca do 28 maja br.
Największą widownię zgromadził pierwszy odcinek, który zdecydowało się zobaczyć 3,81 mln osób. Drugi obejrzało 3,45 mln widzów, a przy trzecim widownia spadła do 3,20 mln osób.
Widownia trzech topowych odcinków „Bodo”
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
|||
Data |
Start |
Koniec |
AMR |
SHR% |
06-03-2016 |
20:27:08 |
21:21:51 |
3 814 377 |
22,10% |
13-03-2016 |
20:25:42 |
21:20:07 |
3 454 935 |
20,09% |
20-03-2016 |
20:27:45 |
21:21:58 |
3 197 553 |
18,91% |
Nowy serial miał aż o 3,30 mln niższą oglądalność niż nadawany w analogicznym okresie ub.r. w tym samym paśmie dziewiąty sezon „Rancza”. Gromadził on średnio 6 mln widzów, co przełożyło się na 35,35 proc. udziału w grupie 4+ oraz 26,93 proc. w grupie 16-49.
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
Wszyscy 16-49 |
||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
TVP1 - Bodo |
2 702 717 |
16,86% |
624 899 |
9,80% |
TVN |
2 245 034 |
14,00% |
1 159 146 |
18,18% |
Polsat |
1 903 325 |
11,87% |
798 429 |
12,52% |
TVP2 |
1 031 788 |
6,44% |
504 091 |
7,91% |
Podczas emisji nowej produkcji TVP1 była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął TVN, nadający wówczas reality-show „MasterChef Junior” i filmy fabularne, co dało mu 14 proc. udziału. Trzecia lokata należała do Polsatu (gł. „Tylko muzyka” i filmy; 11,87 proc.), a czwarta była TVP2 (filmy fabularne; 6,44 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej liderem był TVN, drugie miejsce zajął Polsat, a dopiero trzecia była TVP1.
W serialu „Bodo” pokazana była młodość przedwojennego aktora Eugeniusza Bodo (w tej roli Antoni Królikowski i Tomasz Schuchardt) oraz jego droga do kariery.
TVP1 wsparła emisję produkcji ogromną kampanią - zarówno zewnętrzną (m.in. na billboardach, w Internecie i w kinach) jak i autopromocyjną, o serialu mówiono w wielu programach TVP1 i TVP2. W obsadzie serialu znaleźli się też: Anna Próchniak, Roma Gąsiorowska, Michalina Olszańska, Patricia Kazadi, Piotr Żurawski i Józef Pawłowski. Jego producentem wykonawczym była firma Akson Studio.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w kwietniu br. wyniósł 10,07 proc.
Dołącz do dyskusji: „Bodo” oglądało o 3,30 mln widzów mniej niż „Ranczo”. 7 mln zł z reklam