Wezwania do bojkotu Calvina Kleina za kampanię z ciężarnym transpłciowym mężczyzną
Marka modowa Calvin Klein rozpoczęła z okazji zbliżającego się Dnia Matki kampanię, której jednym z bohaterów jest transpłciowy mężczyzna w zaawansowanej ciąży. Internauci zareagowali natychmiast, w większości krytykując markę i wzywając do jej bojkotu.
Na zdjęciach wykorzystanych w kampanii promujących bieliznę Calvin Klein pokazano transpłciowego Roberto Bete spodziewającego się narodzin dziecka. Pod nim napisano: "Dzisiaj, wspierając kobiety i matki na całym świecie, zwracamy uwagę na realia nowych rodzin... Erika Fernandes i Roberto Bete oczekują dziecka. Roberto ma lada dzień urodzić ich synka, Noah".
Roberto Bete miał wcześniejsze oznaczenie płci jako "kobieta", a obecnie jest żonaty z kobietą, która - przeciwnie - dokonała tranzycji.
Firma podkreśla, że celem kampanii jest odzwierciedlenie realiów „nowych” rodzin pojawiających się na całym świecie.
Użytkownicy mediów społecznościowych negatywnie zareagowali na ten pomysł i skrytykowali markę. „Co za syf! To jest obrzydliwe pod każdym względem” – można przeczytać. Hashtag #boycottcalvinklein nawiązujący do tej reklamy rozprzestrzenia się już w internecie.
Firma usuwa jednak negatywne komentarze: "Uznajemy tę platformę za otwarte i pełne szacunku środowisko dla indywidualizmu i wyrażania siebie. W Calvin Klein tolerujemy wszystko oprócz nietolerancji - wszelkie nietolerancyjne komentarze zostaną usunięte, a wszelkie konta publikujące nienawistne wypowiedzi mogą zostać zablokowane” - informuje Calvin Klein.
Dołącz do dyskusji: Wezwania do bojkotu Calvina Kleina za kampanię z ciężarnym transpłciowym mężczyzną