Boże Narodzenie w reklamie - 8 tegorocznych spotów bez Mikołaja (wideo)
Choinka, święty Mikołaj, prezenty, śnieg, sanki... Boże Narodzenie nieodmiennie kojarzone jest z tymi symbolami, a reklamy w większości są wierne tej stylistyce. Są jednak spoty odchodzące od tego schematu. Oto osiem tegorocznych kampanii świątecznych innych niż wszystkie.
John Lewis, kampania: Bear And The Hare
Brytyjska sieć domów towarowych John Lewis słynie z tego, że corocznie z okazji świąt wypuszcza spot reklamowy, na którą czeka cała Wielka Brytania. Tym razem animowany film przedstawia parę przyjaciół - niedźwiedzia i zająca, z których ten drugi chce sprawić, by niedźwiedź, który z racji zimowego snu nie zaznał nigdy magii Świąt Bożego Narodzenia, w końcu jej doświadczył. W reklamie wykorzystano utwór „Somewhere Only We Know” wykonywany przez Lily Allen.
Kampanię stworzyła agencja adam&eveDDB.
KFC, kampania: The Taste That Unites
Już zeszłoroczny spot reklamowy marki był podszyty ironią.
W tym roku KFC konsekwentnie poszło za ciosem - film ukazujący szczęśliwych i wyluzowanych ludzi przy wigilijnym stole sugeruje, że Wigilię można celebrować w ulubiony, bo codzienny, sposób.
Za kreację odpowiada londyńska agencja BBH.
Marks Spencer, kampania: Believe In Magic & Sparkle
Po raz pierwszy w swej historii marka umieściła spot najpierw na YouTube, zanim pojawił się on w innych mediach. W filmie nawiązującym do historii Alicji z Krainy Czarów i Czarnoksiężnika Oz wystąpili Helena Bonham-Carter, Rosie Huntington-Whiteley i David Gandy.
Kreację stworzyła agencja RKCR/Y&R.
Bailyes, kampania: Nutcraker
Opera „Dziadek do orzechów” Czajkowskiego stała się pretekstem do opowiedzenia historii rozgrywającej się w gronie baletmistrzów. W filmie udział wzięli Steven McRae, Thiago Soares i Iana Salenko z Baletu Królewskiego w Londynie. Za kreację odpowiada agencja BBH.
Spot pojawił się po raz pierwszy w brytyjskiej telewizji 16 listopada i nie była to data przypadkowa. Tego samego dnia odbyła się też bowiem premierowa emisja w telewizji filmu „Czarny łabędź” Darrena Aronofsky’ego, opowiadającego o rywalizacji dwóch baletnic.
Dołącz do dyskusji: Boże Narodzenie w reklamie - 8 tegorocznych spotów bez Mikołaja (wideo)
Firmy reklamowe już tak nisko upadły, że robiąc reklamy, chcą je tworzyć tak by były do bólu poprawne, by nikogo nie urazić, bo może ktoś nie wierzy w Boga i nie obchodzi świąt Jego narodzenia, albo jest muzułmaninem, co wręcza tylko bombowe prezenty innowiercom?